اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فرمول‌های وزارت نیرو مشکل آب کهگیلویه و بویراحمد را برطرف نمی‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه بنشینیم و در بحث اختصاص آب استان تنها به فرمول‌های وزارت نیرو دل خوش کنیم چیزی بیشتر از آن ‌چه هست عایدمان نمی‌شود.

فرمول‌های وزارت نیرو مشکل آب کهگیلویه و بویراحمد را برطرف نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در کارگروه مهار آب‌های سطحی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از نیازهای اساسی و ضربتی در استان کهگیلویه و بویراحمد این است که کمیته آب و کشاورزی استان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و فعال کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی همانند صنعت و معدن و کشاورزی که آب نیاز دارند باید طرح‌های خود را یکی پس از دیگری پشت دست آب منطقه‌ای بریزند تا این دستگاه نسبت به آب تخصیصی مورد نیاز استان و افزایش مقدار آن با مرکز چانه‌زنی و رایزنی کند.

خادمی در همین ارتباط با تأکید بر لزوم همت بیشتر منابع طبیعی تصریح کرد: آن‌ها نیز باید برای طرح‌هایی که امروز و در آینده دارند مقدار آب مورد نیاز خود را به آب منطقه‌ای اعلام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وضعیت شهرستان کهگیلویه را در خصوص تخصیص آب از سایر مناطق استان نامطلوبتر دانست و گفت: سد کلات که در آن‌جا تقریباً رها شده و یک سد مارون بی‌سرانجام نیز وجود دارد که لازم است برای کمک به کشاورزی آن منطقه تدبیر بیشتر و بهتری اندیشیده شود.

خادمی در این نشست با تأکید چندین و چند مرتبه به مدیرعامل آب منطقه‌ای که فرمول‌های وزارت نیرو را اصل کار نداند، تصریح کرد: ما در این‌جا به دنبال اجرا نیستیم بلکه بحث تخصیص را برای آینده دنبال می‌کنیم بنابراین آقایان زیاد به دنبال فرمول‌های تخصیصی وزارت نیرو نباشند چرا که اگر این‌گونه شد همانند گذشته سهم دلخواه نصیب استان نمی‌شود.

وی از هدف اصلی خود برای برگزاری چنین نشستی گفت و افزود: هدف اصلی من این است که از هم اکنون بتوانیم تخصیص بیشتری برای استان داشته باشیم تا دیگران در پایین دست برای ما برنامه‌ریزی نکنند.

انتهای پیام/2571/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول