اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نهادینه شدن یک فرهنگ حسنه گزارش می‌دهد

جایگزینی واژه تکریم به جای تودیع‌ در کهگیلویه و بویراحمد

در یک اقدام مناسب در کهگیلویه و بویراحمد عنوان «تودیع و معارفه» در مراسم تغییر و جابه‌جایی مدیران به عنوان «تکریم و معارفه» تغییر کرد.

جایگزینی واژه تکریم به جای تودیع‌ در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تغییر و تحول در مدیریت‌ها امری طبیعی و عادی است به طوری که بسیاری از کارشناسان علم مدیریت، یک دوره چهار ساله را مناسب‌ترین زمان برای ثبات مدیریت‌ها می‌دانند.

از طرفی با تغییر دولت‌ها و نگرش حاکم بر مدیریت‌ها، تغییر و تحول در سطوح مختلف ادارات و وزارتخانه‌ها یکی از انتظارات مردم است، ولی آنچه اینجا اشاره به آن مهم به نظر می‌رسد، نام تودیع و معارفه در مراسم جانشینی مدیریت‌ها است.

تودیع به معنای خداحافظی است ولی مدیری که کارش خدمت است خداحافظی و وداع برایش معنایی ندارد زیرا فقط میدان خدمت‌ها تغییر می‌کند؛ با همین استدلال عنوان «تکریم و معارفه» برای این‌گونه آیین‌ها بسیار مناسب‌تر است.

در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین‌بار در مراسم تغییر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، از سوی روابط عمومی این اداره‌کل پیشنهاد شد که با تأیید استاندار از سوی مجری این عنوان به کار برده شد.

امید است عنوان «تکریم» در همه مراسم‌های این‌چنینی به جای «تودیع» به کار رود چرا که قرار است مدیری که در یک عرصه زحمت کشیده و خدمت کرده مورد تکریم قرار گیرد.

*مدیرانی که با آرامش خاطر، مسئولیت‌ها را به دیگری واگذار می‌کنند

خبرگزاری فارس از همه روابط‌ عمومی‌ها در دستگاه‌های اداری و اجرایی و همچنین مجریان و خبرنگاران انتظار دارد که با استقبال از این پیشنهاد، به جای استفاده از عنوان «تودیع و معارفه» عنوان «تکریم و معارفه» ‌را به کار ببرند.

از نکات دیگر قابل تحسین در تغییر مدیریت‌ها، جو آرام و صمیمی است که در این مراسم‌ها به وجود آمده است؛ مدیران با آرامش خاطر بهتری، تغییر را می‌پذیرند و جای خود را به دیگری می‌دهند.

نمونه بارز این جو صمیمی در واگذاری مسئولیت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد چه در هنگام تغییر رئیس این دانشگاه و چه در تغییر معاونان وی بود.

در روز تکریم و معارفه نبوی‌زاده و چمن، هر دو به خوبی از نقاط قوت همدیگر گفتند و کارمندان از رفتن مدیر قبلی ناراحت و از آمدن سرپرست جدید خوشحال بودند.

به نظر می‌رسد این رسم نیکو در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ حسنه در کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/82005/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول