اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

7.6 درصد آب کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با نادرست خواندن آمار تولید 10 درصدی آب کشور توسط این استان، گفت: رقم صحیح در این خصوص 7.6 درصد است.

7.6 درصد آب کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی لطفی عصر امروز در جمع خبرنگاران به بیان آمار دقیقی از وضعیت آب‌های سطحی و زیرزمینی استان پرداخت و گفت: برخی آمارها نادرست است که لازم است برای اطلاع دقیق مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: تا هنگامی که آب‌های سطحی را مهار نکنیم مشکلات زیادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، حجم نزولات جوی سالیانه استان را 11.4 میلیارد مترمکعب معادل با 2.7 درصد از حجم بارش کشور عنوان و خاطرنشان کرد: شاید در گذشته به اشتباه آمار داده‌ایم که برای مثال استان ما 10 درصد آب شیرین کشور را تأمین می‌کند.

لطفی، درصد آب تجدید شونده استان را که شامل آب‌های سطحی و زیرزمینی است نسبت به کشور 7.6 درصد عنوان کرد و افزود: در سطح کشور سالانه 417 میلیارد متر مکعب متوسط بارش است که ما در استان کهگیلویه و بویراحمد تقریباً 11.4 میلیارد متر مکعب آن را به خود اختصاص داده‌ایم که معادل با 2.7 درصد نزولات جوی کشور است.

این مسئول اضافه کرد: البته از این میزان 417 میلیارد متر مکعب بارش، تقریباً 120 میلیارد متر مکعب آن قابل استفاده است که از این میزان 7.6 درصد آن متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، حجم ورودی آبی که از استان‌های مجاور سالانه وارد این استان می‌شود را 2.7 میلیارد مترمکعب دانست و بیان داشت: اما خروجی آب ما از استان 6.7 میلیارد مترمکعب در سال است.

این مسئول، حجم آبی را که تاکنون در استان و سالانه توانسته‌ایم استفاده کنیم 1.3 میلیارد متر مکعب در سال بیان کرد و یادآور شد: تاکنون 85 تا 90 درصد آب‌های زیرزمینی خود را استفاده کرده‌ایم که در 10 سال آینده با همین روش بهره‌برداران ما با مشکل جدی کم‌آبی مواجه می‌شوند.

لطفی، ایجاد برنامه‌های تعادل بخشی و همچنین راه‌اندازی کمیته صیانت از منابع آب را نیاز ضروری و فوری استان دانست و ابراز داشت: نباید اجازه دهیم چاه‌های غیرمجاز حفر شوند و همچنین باید فکری برای استحصال هرچه بیشتر از منابع آب سطحی کنیم.

انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول