اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهم آذرماه صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا در ایرانشهر

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا، 9 آذر ماه جاری در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا در ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، ملک سنجرانی اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای سیستان و بلوچستان در شهرستان ایرانشهر برگزار می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این نمایشگاه در قالب 25 غرفه از تاریخ 9 آذر ماه جاری به مدت یک هفته در محل بوستان نماز شهرستان ایرانشهر برگزار می‌‎شود.

این مسئول ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه‌های محصولات صنایع دستی و سوغات شهرستان‎های سراسر استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: این غرفه‎ها به صورت رایگان برای مشارکت صنعتگران در اختیار آنها قرار می‎گیرد.

سنجرانی با اشاره به هنرنمایی بیش از 25 هنرمند رشته‎های مختلف در این نمایشگاه گفت: آثار و محصولاتی از رشته‎های مختلف و زیبای صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان و گردشگران قرار می‎گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: در نمایشگاه صنایع دستی بوستان نماز ایرانشهر هنرهایی از جمله سوزن دوزی، سکه دوزی، گلیم بافی، حصیر بافی، سفال و لباس‎های محلی سیستان و بلوچستان ارائه می‎شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر عرضه نمونه‎های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدید کنندگان شاهد اجرای زنده  مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه‎های این نمایشگاه خواهند بود.

انتهای پیام/75004/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول