اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی پشتیبانی پایگاه دریایی بوشهر خبر داد

گسترش سامانه جنگ الکترونیک توسط نیروی دریایی ارتش

جانشین فرماندهی پشتیبانی پایگاه دریایی بوشهر گفت: ارتقای توان موشکی و ضد موشکی، گسترش سامانه جنگ الکترونیک از جمله موفقیت‌های نیروی دریایی ارتش است.

گسترش سامانه جنگ الکترونیک توسط نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرگزاری فارس از خورموج، عبدالرضا مظفری امشب در نشست با فرماندهان نظامی در دشتی، اظهار داشت: مقاومت 34 روزه در خرمشهر قهرمان، سرنگونی و به آتش کشاندن سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق و از بین بردن توان نیروی دریایی رژیم بعث در هفتم آذرماه 59 موجب جلوگیری از هجوم ارتش بعث به مناطقی از خوزستان شد.

وی ادامه داد: اسکورت بیش از 10 هزار کشتی تجاری و نفتکش در آب‌های نیلگون خلیج فارس، مقاومت جوانمردانه در مقابل ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در 29 فروردین 67، حضور موفق در عملیات‌های زمینی در مناطق جنوب و اعزام تعدادی از بالگردهای هوا دریا نیروی دریایی به منظور کمک به لشکر 92 رزمی اهواز و منهدم کردن تعدادی تانک، نفربر و خودرو موجب جلوگیری از پیشروی نیروی بعثی عراق به سمت اهواز شد.

جانشین فرماندهی پشتیبانی پایگاه دریایی بوشهر خاطرنشان کرد: به‌کارگیری یگان‌های هوا دریا و شناورهای سبک نداجا برای انجام عملیات پشتیبانی از جزیره آبادان در دوران محاصره زمینی این شهر و شرکت گسترده در عملیات بیت‎المقدس با تشکیل قرارگاه عملیاتی نداجا در لشکر 92 زرهی اهواز و سازماندهی سه گردان شناورهای هجومی آبی و خاکی با بیش از 300 فروند قایق برای پشتیبانی قرارگاه‌های نصر، فتح و قدس در عملیات عبور از رودخانه کارون تنها بخشی از اقدامات دریادلان نیروی دریایی است.

مظفری اضافه کرد: طراحی سخت قطعات، ادوات و سازهای دریایی مورد نیاز و ساخت ناوهای موشک‎انداز پیکان، جوش، درفش و در حال ساختن ناو موشک‎انداز سینا و طراحی و ساخت موشک‌های زیرسطحی در تناژهای مختلف همچون زیر دریایی کلاس غدیر از دستاوردهای نداجا است.

وی گفت: ساخت زیردریایی فاتح و ساخت ناوشکن جماران و ادامه ساخت آن در قالب پروژه موج دو و همچنین طراحی ناوشکن‌های دماوند و سهند که در حال ساخت است از دیگر اقدامات نیروی دریایی ارتش است.

جانشین فرماندهی پشتیبانی پایگاه دریایی بوشهر تأکید کرد: ارتقای توان موشکی و ضد موشکی، گسترش سامانه جنگ الکترونیک، حضور در آب‌های بین‎المللی و آزاد یگان‌های سطحی و زیر سطحی نداجا به‌منظور مقابله با پدیده شوم دزدان دریایی در خلیج عدن، دریای سرخ و شمال اقیانوس هند و حضور در آب‌های مدیترانه به منظور ابلاغ  پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی به دیگر کشورهای جهان و به حقارت کشاندن رژیم غاصب صهیونیستی از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این نیرو است.

مظفری در پایان ابراز داشت: سوگند یاد می‌کنیم ضمن بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب به حقانیت خون مطهر شهدا او را تنها نگذاریم و یاور و پشتیبان صدیق و شفیق او باشیم.

انتهای پیام/66001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول