اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

سرعت‌گیرها با مجوز شورای ترافیک ایجاد می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ایجاد هرگونه موانع، سرعت‌گیر و سرعت‌کاه در سطح این استان با مجوز شورای ترافیک استان امکان‌پذیر است.

سرعت‌گیرها با مجوز شورای ترافیک ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اردبیل، اظهار داشت: بدون مجوز شورای ترافیک هر حرکت و اقدامی در این زمینه درست و شایسته نیست و باید همه این موانع با کارشناسی و دقت نظر خاص انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در رفع معضل ترافیک مؤثر و در گرو همت و تلاش دستگاه‌های دخیل با این موضوع مهم است، تصریح کرد: با پیش‌بینی و نصب علایم بازدارنده راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و همچنین سرعت عمل به موقع سبب کاهش چشمگیری در تلفات انسانی و تصادفات جاده‌ای خواهد داشت.

میرجعفریان، سرعت‌گیر و سرعت‌کاه را از ابزار کنترل سرعت وسایط نقلیه عنوان کرد و افزود: غیر استاندارد و در نظر نگرفتن استانداردهای جهانی در مورد مکان و نحوه نصب مناسب آن موجب کم اثر بودن این ابزار در کنترل سرعت وسایط نقلیه شده که نه تنها سبب کاهش ترافیک نمی‌شود بلکه ایجاد بار ترافیکی و حتی منجر به تصادفات نیز می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در اجرای سرعت‌گیرها در سطح استان عدم رعایت استاندارد، ناهمواری‌های ایمنی، نبود علایم هشداردهنده و هم رنگی تعداد زیادی از آنها با سطح خیابان‌ها و معابر است که گاهاً رانندگان تازه وارد را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد هرگونه موانع، سرعت‌گیر و سرعت‌کاه در سطح استان با مجوز شورای ترافیک استان امکان‌پذیر است، از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست با نصب علایم هشداردهنده رانندگان را از وجود سرعت‌گیر و سرعت‌کاه در مسیر با خبر سازند و نسبت به اصلاح، ترمیم، آرام‌سازی، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها و حذف سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در سطح استان در اسرع وقت اقدام کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بر لزوم ایجاد فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی در کاهش تلفات انسانی و تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و ادامه داد: افزایش میزان تصادفات و خسارات ناشی از آن موجب نگرانی همه مسئولان استانی است و باید با فرهنگ‌سازی و تشویق و ترغیب شهروندان به رعایت قانون، مقررات و حقوق شهروندی این امر در جامعه نهادینه شود.

میرجعفریان در پایان بیان داشت: برای تحقق این امر و فرهنگ‌سازی امکانات لازم فراهم است و در این خصوص رسانه‌های عمومی به ویژه صدا و سیمای مرکز استان با تهیه برنامه‌هایی با دیدگاه فنی می‌تواند بسیار مفید باشد که به جای افزایش سرعت‌گیرها شاهد کاسته شدن از تعداد آنها در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول