اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی:

سازمان‌ها در حوزه ترافیک شهری ساز خود را می‌نوازند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: در حوزه ترافیک هر سازمان ساز و آهنگ خود را می‌نوازد و هیچ وابستگی بین سازمان‌های مسئول در این حوزه وجود ندارد.

سازمان‌ها در حوزه ترافیک شهری ساز خود را می‌نوازند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا گرایلی ظهر امروز در نشست ارائه مدل یکپارچه ترافیک کلان‌شهرهای در حال توسعه گفت: یکی از مشکلات موجود در بحث ترافیک و تصادفات، نبود مدیریت یکپارچه است.

وی با اشاره به حل مشکل ترافیک در کشورهای توسعه‌یافته افزود: ترافیک استرالیا در چند سال اخیر، وضعیتی مشابه با ترافیک فعلی ایران داشته اما درحال حاضر این مشکل در این کشور حل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پیش‌رو در بحث ترافیک و تصادفات در ایران، نبود هماهنگی بین سازمان‌های مختلف است، افزود: در حوزه ترافیک هر سازمان ساز و آهنگ خود را می‌نوازد و هیچ وابستگی بین سازمان‌های ذی‌نفع در این حوزه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تصور مردم بر این است که متولی امر ترافیک تنها راهنمایی و رانندگی است، اما متولیان دیگری چون شهرداری، راه و ترابری و ... دخیل هستند که اگر در این راستا رابطه منطقی بین سازمان‌های دخیل در امر ترافیک برقرار شود، معضلاتی از این دست را نخواهیم داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در تصادفات، خودرو به لحاظ استاندارد بودن، رعایت نکات ایمنی در آن، داشتن فرهنگ رانندگی از سوی رانندگان، وجود قوانین جامع و کامل در اجرای مقررات نقش به‌سزایی دارند که هر کدام از این موضوعات نیز متولیان جداگانه‌ای دارد.

گرایلی با بیان اینکه 80 درصد آلودگی شهرها به علت سوخت و ساز خودرو است، تصریح کرد: سوخت نیروگاه مشهد، باید از طریق گاز تامین شود، اما سوخت فعلی این نیروگاه مازوت است که آلودگی هوا را گسترش می‌دهد و تمامی این موضوعات، مدیریت یکپارچه در شهر را می‌طلبد.

وی گفت: در بحث ترافیک اگر تمامی سازمان‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند، دیگر میزان ترافیک فعلی را در شهر مشاهده نخواهیم کرد.

گرایلی با اشاره به اینکه میزان تصادفات از 27 هزار نفر به 19 هزار نفر کاهش یافته اضافه کرد: این موضوع نتیجه اثرات هماهنگی سازمان‌های مختلف با یکدیگر است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول