اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

بررسی وضعیت طرح ترافیک شیراز در وزارت کشور

فرماندار شیراز گفت: وزارت کشور در مورد طرح ترافیک شیراز تا یکی دو هفته آینده تصمیم‌گیری می‌کند.

بررسی وضعیت طرح ترافیک شیراز در وزارت کشور

جواد زرین کلاه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: وزارت کشور در مورد طرح ترافیک شیراز ظرف یک تا دو هفته آینده جلسه کارشناسی برگزار می‌کند و برای اجرا آن را به وزیر کشور ارائه می‌دهد تا پس از تایید وی ابلاغ شود.

وی افزود: در حال حاضر استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، علوم پزشکی، محیط زیست و فرمانداری بر اینکه اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز گریزناپذیر است، تاکید دارند.

نماینده ارشد دولت در شهرستان شیراز ادامه داد: مراحل اجرای طرح ترافیک در شیراز، شهرستان و این استان طی شده، شورای ترافیک شهرستان و استان آن را مصوب کرده‌اند و تنها شورای عالی ترافیک کشور باید آن را ابلاغ کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور نرخ‌هایی را که شورای شهر شیراز برای ورود به محدوده ترافیک مصوب کرده بود، بازگردانده و اعلام کرده که این نرخ‌ها برای شروع کار بسیار است.

زرین کلاه اضافه کرد: برای آن که شیب نرخ‌های ورود به طرح ترافیک ملایم باشد، شورای شهر نرخ جدید را تصویب کرد و به فرمانداری فرستاد و ما نیز آن را تایید کردیم و به وزارت کشور ارسال کردیم که اکنون در مراحل نهایی است.

وی با اشاره به برخی شبهه‌ها که در مورد اجرای صحیح طرح بیان می‌شود، تصریح کرد: اگر در محدوده طرح ترافیک تهران تردد کرده باشید، می‌بینید که با وجود اینکه انواع مجوزها برای ورود به طرح به صورت روزانه، هفتگی یا سالانه به فروش می‌رسد، همچنان اجرای طرح در کاهش ترافیک اثر چشمگیری داشته است که با وضعیت سال‌های قبل از آن قابل مقایسه نیست.

زرین کلاه بیان کرد: در مورد شیراز نیز با وجود مجوزهای رایگان ادارات و برخی اقشار و اینکه شهرداری برای هزینه اجرای طرح اقدام به فروش مجوزهای زمان‌مند نیز خواهد کرد، اما به طور قطع شاهد کاهش سفرهای بی‌دلیل به مرکز شهر خواهیم بود، ضمن اینکه به مرور زمان مبالغ ورود به طرح افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی ابراز داشت: همان‌طور که در رسانه‌ها اعلام شد، از دهم آذر ماه جاری خودروهای مسافرکش شخصی باید به دفاتر پیشخوان مراجعه و برای ساماندهی ثبت‌نام کنند.

فرماندار شیراز افزود: پس از ثبت‌نام از 25 آذر تا پایان دی ماه امسال صلاحیت صاحبان خودروهای شخصی بررسی شده و به خودروهای مورد تایید از ابتدای بهمن ماه سال جاری برچسب مجوز داده می‌شود.

زرین کلاه همچنین گفت: خودروهای مسافرکش شخصی باید این برچسب را که مشخصاتی روی آن برای مشاهده مسافران درج شده، بر شیشه نصب کنند.

به گفته وی، از ابتدای بهمن ماه امسال از تردد خودروهای شخصی که این برچسب را نداشته باشند، جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول