اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ویژه کیش خواستار شد

لزوم نصب دستگاه ایکس‌ری در بندرگاه کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش بر لزوم نصب دستگاه ایکس‌ری در بندرگاه این جزیره تاکید کرد.

لزوم نصب دستگاه ایکس‌ری در بندرگاه کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش، سرهنگ حسین دهکی ظهر امروز در نشست مسئولان و مدیران این جزیره و تنی چند از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رئیس جمهوری که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، با بیان اینکه کمیته‌های شورای مواد مخدر جزیره کیش به دلیل نرسیدن بودجه لازم کم انگیزه شده‌اند، ابراز داشت: بندرگاه این جزیره فاقد دستگاه ایکس‌ری است و در این مکان هم‌چنان به صورت سنتی کارها انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با این دیدگاه که فرزندان خودمان در خطر گرفتاری به اعتیاد هستند، به این مبحث نگریسته شود، افزود: لازم است در این راستا انگیزه‌ها با هدف خشکاندن ریشه این پدیده ارتقا یابد.

رئیس دادگستری کیش نیز با بیان اینکه جزیره کیش در تقسیمات کشوری "بخش" محسوب می‌شود، گفت: این دلیل باعث می‌شود که رسیدگی قضایی در جزیره با اشکالاتی مواجه شود.

محمد حسن‌پور ادامه داد: از آنجایی که تشکیلات دادسرا در جزیره کیش وجود ندارد، و پرونده‌ها باید در دادگاه انقلاب بندرلنگه بررسی و رسیدگی شوند مشکلاتی را در بعد تاثیرگذاری و تنبیه متخلفان داریم.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که اگر در همین جزیره با مجرمان برخورد قضایی شود، آثار مثبتی بر جای خواهد ماند، چرا که برخورد با مجرم در همین جامعه به عینه مشاهده خواهد شد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد این مشکل قانونی برطرف و زمینه صدور حکم در جزیره کیش محقق شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز جلوگیری از ورود معتادان به این جزیره توریستی را گامی در راستای ریشه‌کن کردن این ناهنجاری اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: پیشگیری، درمان و مقابله سه محور ستاد مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌آید.

دکتر ابراهیم رضوانی در ادامه گفت: باید دروازه‌های منتهی به جزیره بسته شود و اجازه ندهیم معتاد به بهانه درمان وارد کیش شود چرا که تجربه نشان داده است مشکلات دو چندان خواهد شد و هیچ عاید مثبتی برای جامعه کیش نخواهد داشت.

وی با اشاره به افراد معتاد حاضر در کیش تصریح کرد: باید با تمرکز کامل به گونه‌ای عمل کنیم که این افراد درمان شده و به آغوش جامعه برگردند چرا که می‌خواهیم جزیره سالم را به رخ خاورمیانه بکشیم.

انتهای پیام/88003/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول