اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر:

جهل و بدعت موجب ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی شده است

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: هوای نفس، جهل، بدعت‌گذاری، تحریک احساسات، مطرح کردن مسائل خاص بین عوام و تعصبات، امروزه موجب ایجاد تفرقه‌ بین شیعه و سنی شده است.

جهل و بدعت موجب ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید احمد احمدی در مراسم افتتاح همایش تخصصی آسیب‌شناسی وحدت مسلمین در خارگ با تاکید بر حفظ وحدت مسلمین برای مقابله با توطئه‌های دشمن اظهار کرد: ما در همین ماه محرم، برادران اهل سنت را در عزاداری امام حسین (ع) به عینه دیدیم و شاهد بودیم که همچون ما در سوگواری سید و سالار شهیدان عزاداری کردند و این همان چیزی است که دشمن دوست ندارد اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به داستان ضربت خوردن عمر بن خطاب خلیفه دوم و پناه دادن امام سجاد (ع) به مروان ابن حکم افزود: وقتی عمر به دست غلام مغیره ضربت خورد، خوشحال شد و وقتی از او پرسیدند چرا خوشحالی، گفت چون این غلام مسلمان نیست و باعث نفاق در بین مسلمین نمی‌شود و یا وقتی مروان پیش امام سجاد (ع) رفت، امام به او گفت من دو خانه دارم و در هر کدام راحت بودی استراحت کن و این دیدگاه دو نفر از بزرگان شیعه و اهل سنت را در مورد ایجاد وحدت و عدم نفاق می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر تصریح کرد: در تاریخ همواره ما مسلمانان به عنوان یک امت واحد مطرح بوده‌ایم و اگر امروز دشمن توانسته بین ما جدایی بیاندازد، به واسطه طرز فکر خود ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه عقاید شیعه و سنی بیش از 95 درصد مشترک است، افزود: ما تنها در عقاید 5 درصد اختلاف داریم، اما دشمن دور ایستاده و با بزرگ کردن این اختلافات، تخم نفاق را بین ما پراکند و ترقی، پیشرفت و توسعه علوم را از ما گرفت و ما را به جان هم انداخت.

احمدی خاطرنشان کرد: هوای نفس، جهل، بدعت‌گذاری، تحریک احساسات، مطرح کردن مسائل خاص بین عوام و تعصبات، امروزه موجب ایجاد تفرقه‌ها شده است و ما با تشکیل این همایش، سعی کردیم تا با همکاری دوستان آسیب‌ها را شناسایی کرده و با هم‌اندیشی هم و از طریق خطابه‌های نماز جمعه، وحدت گسترده‌تری را در سراسر استان و کشور پیاده‌سازی کنیم.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول