اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دیدار انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی چرام با عالم بزرگ شیعه

صبح امروز دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی چرام با حضور در اداره تبلیغات اسلامی این شهر با حضرت آیت‌الله مهدی انصاری‌قمی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی چرام با عالم بزرگ شیعه

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی چرام با حضور در اداره تبلیغات اسلامی این شهر با حضرت آیت‌الله مهدی انصاری‌قمی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت‌الله مهدی انصاری‌قمی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: یکی از ارزش‌هایی که انجمن اسلامی می‌تواند داشته باشد تاثیرگذاری آن در جامعه است و هر گروهی که تاثیرگذاری نداشته باشد آرام آرام از بین می‌رود و تمام می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: انجمن‌های اسلامی باید نمایندگان مجسم دین در مدارس تلقی شوند و اگر شما می‌خواهید به عنوان انجمن اسلامی فعالیت کنید باید نسبت به همسن و سالان خودتان مطالعات دینی و اسلامی بیشتری داشته باشید و فقط نام انجمن اسلامی کفایت نمی‌کند.

وی افزود: انسان از خواندن و مطالعه کردن بزرگ می‌شود و رشد، هدایت، فهم، بصیرت، درک، علم و ... از مطالعه به‌دست می‌آید.

این مسئول انجمن‌های مدارس را الگو خواند و متذکر شد: دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس باید نمادی از ارزش‌های اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عضو انجمن با الهام از قرآن و عمل به آن باید چنان در جامعه ظاهر شوند که دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.

انصاری‌قمی در مورد امر به معروف و نهی از منکر از سوی دانش‌آموزان انجمن گفت: رفتار شما در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در بین دانش‌آموزان باید دوستانه و به دور از خشونت و با مهربانی باشد.

این استاد روحانی یادآور شد: همیشه و با پشتکار قرآن را با معنای فارسی آن بخوانید تا در شما بیشتر اثر داشته باشد و بتوانید بهتر دستورات آن را در ذهن بسپارید و عمل کنید.

در ادامه این برنامه کتاب‌هایی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی به دانش‌آموزان هدیه داده شد.

گفتنی است، آیت‌الله مهدی انصاری‌قمی از علمای بزرگ شیعه و فرزند آیت‌الله شهید انصاری‌قمی است که در سال 1332 در نجف اشرف به دنیا آمده است.

وی تحصیلات حوزوی خود را تا مقطع دکترا در رشته تاریخ اسلام و ایران به پایان برده است و تا به حال 9 عنوان کتاب به زبان‌های عربی و فارسی نوشته است.

این عالم بزرگ شیعه به مناسبت ایام محرم و همزمان با نماز مغرب و عشا به مدت پنج شب در مسجد صاحب‌الزمان (عج) چرام به منبر خواهند رفت.

انتهای پیام/82002/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول