اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت خارگ:

انقلاب اسلامی امنیت را بین شیعه و سنی برقرار کرد

امام جمعه خارگ گفت: انقلاب اسلامی امنیت، وحدت، انس و الفت را در بین شیعه و سنی ایجاد کرد.

انقلاب اسلامی امنیت را بین شیعه و سنی برقرار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شیخ احمدرضا کنعانی ظهر امروز در همایش تخصصی آسیب‌شناسی وحدت مسلمین در خارگ اظهار کرد: برآورده کردن حق، زمینه‎ساز تکامل عقول انسانی خواهد بود و باید به پاسداشت عقل و خرد، همه به پا خیزیم و قیام کنیم.

وی با بیان اینکه حق تبعیت و برقراری اهداف و کلام خداوند است، افزود: خداوند امر به وحدت و دوری از تفرقه کرده است و وحدت یکی از کوچکترین الطاف نظام جمهوری اسلامی بوده است که به واسطه درایت و تدبیر امام خمینی (ره) به مردم ایران اهدا شد.

کنعانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امنیت را در بین شیعه و سنی برقرار و امنیت، وحدت، انس و الفت را در بین شیعه و سنی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز لطمات زیادی از جانب خود مسلمانان به یکدیگر زده شده است، گفت: ما مسلمانان با هزینه خود، خواسته یا ناخواسته اهداف دشمن را پیاده کردیم و این ما را بر آن داشت تا با برگزاری این همایش 3 روزه به آسیب‎شناسی وحدت مسلمین بپردازیم.

امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ تصریح کرد: امروزه به برکت این نظام مقدس، خدماتی که به اهل تسنن در خارگ شده است، شاید به خود شیعیان نشده باشد و با درایت و تلاش حجت‌الاسلام کمالی، هیچ روحانی در این جزیره حضور نمی‌یابد مگر اینکه با تاکید ایشان، در راه ایجاد وحدت گام بر دارد و به حمدالله تمامی مسئولان نیز در این امر تلاش کرده‌اند.

وی افزود: هفته گذشته هفته بسیج بود و ما باید اعلام کنیم که در خارگ ما بیش از 150 عضو فعال بسیج داریم و آیا جز این است که بسیج هم شعارش وحدت بوده است؟

کنعانی در پایان عنوان داشت: اینکه دغدغه ما دغدغه مسئولان نیز هست، نوید آینده‌ای خوش برای این مرز و بوم خواهد بود و امیدوارم این همایش‌ها در تمام جهان پیاده‎سازی شود و شاهد وحدت تمام مسلمین جهان باشیم.

انتهای پیام/66006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول