اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

مقاوم‌سازی 438 مدرسه در استان زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 438 مدرسه در استان زنجان برای مقابله با زلزله مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 438 مدرسه در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان امیر نظری ظهر امروز در مانور سراسری زلزله و ایمنی اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش برای مقابله با بلایای طبیعی ایمن‌سازی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه مدارس استان زنجان در سال‌های اخیر مقاوم‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: در مدارس استاندارد‌های خوبی برای ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است که سطح آن بالاتر از استاندارهای منازل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از احداث 438 پروژه جدید در استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح‌ها شامل 2 هزار کلاس در استان زنجان است.

این مقام مسئول تعداد 171 مدرسه را شامل مدارس بدون مقاومت اعلام کرد: این مدارس که شامل 931 کلاس بود به دلیل کهنه بودن سازه تخریب و مجدداً احداث شده است.

نظری رفتار درست در هنگام وقوع زلزله را از راه‌های کنترل تلفات خواند و ادامه داد: مانورهای زلزله به منظور آموزش صحیح رفتار هنگام وقوع زلزله برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان دو مهارت را برای آموزش به دانش‌آموزان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پناه گرفتن به هنگام وقوع زلزله و خروج مناسب از محیط مدرسه مهم‌ترین آموزش‌هایی است که باید به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی با اشاره به کثرت دانش‌آموزان در کلاس‌ها گفت: فرار به هنگام وقوع زلزله باعث افزایش تلفات در زلزله می‌شود و دانش‌آموزان باید محیط امن در مدارس را بشناسند تا بتوانند در مکان امن از آسیب در امان بمانند.

انتهای پیام/73002/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول