اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان عنوان کرد

درآمد 4 میلیاردی زعفران‌کاران در سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: در حال حاضر تعداد 50 نفر بهره‌بردار کشاورزی زعفران‌کار در سیرجان فعالیت می‌کنند که طی مدت برداشت بیش از 4 میلیارد ریال درآمدزایی شده است.

درآمد 4 میلیاردی زعفران‌کاران در سیرجان

احمد مسعودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برداشت زعفران از سطح 35 هکتار مزارع شهرستان سیرجان از اواسط آبان ماه آغاز و هم‌اکنون به پایان رسیده است.

وی گفت: با توجه به بررسی به عمل آمده به طور میانگین از هر هکتار 3 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود که با توجه به سطح زیر کشت این محصول در سیرجان با 20 درصد افزایش نسبت به سال قبل بیش از 100 کیلو گرم زعفران برداشت شده است.

مسعودی ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 50 نفر بهره‌بردار کشاورزی زعفران‌کار در سیرجان فعالیت می‌کنند که طی مدت برداشت بیش از 4 میلیارد ریال درآمدزایی شده است.

مدیر جهادکشاورزی سیرجان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و اراضی حاصلخیز در مناطق مختلف شهرستان سیرجان از جمله هماشهر و پاریز درصدد توسعه کاشت این محصولات در مناطق مذکور هستیم.

مسعودی عنوان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده با نمایندگان کشاورزان شهرستان سیرجان مقرر شده است که زعفران جایگزین محصولات پرمصرف آب شود و با این اقدام ضمن استفاده بهینه از منابع آب و خاک از نظر درآمدزایی و ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سیرجان آماده ارائه مشاوره به کشاورزان درباره کشت زعفران و همچنین پرداخت تسهیلات مورد نیاز در این زمینه است.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول