اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار خبر داد

پیش‌بینی تولید 6 تن زعفران در سبزوار

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از پیش‌بینی تولید 6 تن زعفران از سطح یک‌هزار و 500 هکتار با میانگین عملکرد 4 کیلوگرم زعفران خشک شده در هر هکتار در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید 6 تن زعفران در سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدجواد ایزدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: این افزایش ناشی از پراکنش مناسب بارندگی‌های سال گذشته بوده که  باعث افزایش میانگین عملکرد تولید در واحد سطح شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل نبود سرمای مناسب و گرمای هوا در ابتدای فصل پاییز، گل‌ دادن زعفران حدود 10 روز به تأخیر افتاده است.

مسئول باغبانی اداره تولیدات گیاهی اداره جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نیز اظهار کرد: با کاشت آرمانی زعفران و رعایت نکات فنی و همچنین در صورت مناسب بودن شرایط اقلیمی، میانگین عملکرد زعفران تا حداقل 6 کیلوگرم در هکتار قابل افزایش است.

مرتضی سعیدی شهری با توصیه به زعفران‌کاران منطقه، خواستار تقویت پیازها و افزایش میانگین عملکرد این محصول در سال آینده شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز کشاورزان باید پس از برداشت گل، 50 تا 100 کیلوگرم کود ازته در هکتار را در 2 نوبت همزمان با آبیاری دوم (زاج آب) در مزارع زعفران استفاده کنند و همچنین تا نیمه اول اسفندماه در چند نوبت نسبت به محلول‌پاشی مزارع زعفران با ریزمغذی‌های مناسب اقدام کنند.

انتهای پیام/2202/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول