اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

14 هزار هکتار اراضی خراسان‌جنوبی زیر کشت زعفران است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان 14 هزار و 600 هکتار از اراضی استان زیر کشت زعفران قرار دارد.

14 هزار هکتار اراضی خراسان‌جنوبی زیر کشت زعفران است

غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: زرشک، عناب، زعفران  و انار به عنوان محصولات مزیت‌دار و استراتژیک خراسان جنوبی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برای محصولات مزیت‌دار  استان ادامه داد: تقویت و توسعه واحدهای فرآوری، صدور مجوزها و تامین تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در حد اعتبارات ابلاغی از جمله این اقدامات بوده است.

زعفران از ادویه‌های با ارزش است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی زعفران را یکی از ادویه‌های باارزش دنیا مطرح کرد و افزود: سطح زیرکشت این محصول در سال 90، 12 هزار و 900 هکتار در استان بوده است.

هادربادی با بیان این‌که سطح زیر کشت این محصول در استان در حال افزایش است، گفت: در سال گذشته سطح زیر کشت به 14 هزار و 262 هکتار رسیده است.

وی سطح زیر کشت زعفران را در سال جاری 14 هزار و 600 هکتار دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 49 تن زعفران در خراسان جنوبی برداشت شود.

سطح زیر کشت عناب کاهش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که زرشک یکی از محصولات استراتژیک استان است، یادآور شد: سطح زیرکشت زرشک در سال گذشته 13 هزار و 406 هکتار بوده است.

هادربادی با بیان این‌که 2 هزار و 170 هکتار از باغات خراسان جنوبی در سال 90 زیر کشت عناب بوده است، اذعان داشت: سطح زیر کشت این محصول در سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: مقدار سطح زیر کشت عناب در سال گذشته 2 هزار و 161 هکتار بوده است.

4 هزار هکتار از باغات خراسان جنوبی زیر کشت انار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که بهترین انار استان در فردوس برداشت می‌شود، متذکر شد: در سال 90، 4 هزار و 270 هکتار از باغات استان به تولید این محصول اختصاص داشت.

هادربادی با بیان این‌که سطح زیر کشت انار در استان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان سطح زیر کشت این محصول در سال گذشته به 4 هزار و 339 هکتار رسید.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول