اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت عنوان کرد

آموزش 21 تخصص دریایی در مرکز رشت

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت از آموزش 21 تخصص دریایی در این مرکز خبر داد.

آموزش 21 تخصص دریایی در مرکز رشت

تورج حسنی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت نقش نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس را حفاظت از منافع کشور دانست.

وی اظهار کرد: تامین امنیت خطوط مواصلاتی صادرات و واردات کشور و مسدود کردن معابر و خطوط مواصلاتی دشمن بعثی در مدت هشت سال دفاع به‌عهده نیروی دریایی بود.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت افزود: در مدت هشت سال دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست ضربات کوبنده و مهلکی را با اجرای عملیات‌های برق‌آسا و غافلگیرانه اشکان، شهید صفری، مروارید و... بر پیکره نیروی دریایی و رژیم متجاوز عراق وارد کند.

وی اسکورت بیش از 10 هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را از جمله اقدام‌های نیروی دریایی در دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: در این راستا تنها 259 فروند کشتی بر اثر حملات دشمن صدمه دیدند.

به گفته حسنی‌مقدم، از مجموع کشتی‌های اسکورت شده تنها 20 فروند غرق و بقیه به بندر منتقل شدند که پس از تخلیه و بارگیری و انجام تعمیرات به طرف مقصد عزیمت کردند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت خاطرنشان کرد: 70 درصد بدنه نیروی دریایی ارتش در آموزش تخصص‌های دریایی رشت آموزش می‌بینند.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت از آموزش 21 تخصص دریایی در این مرکز خبر داد و افزود: کارکنان این مرکز پس از 17 ماه آموزش به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه امکانات آموزشی مرکز مذکور در خاورمیانه بی‌نظیر است، متذکر شد: رشته‌های برق و الکترونیک، مکانیک، عرشه، آماد، جنگال، مخابرات و ... از جمله آموزش تخصص‌های دریایی رشت است.

حسنی‌مقدم حضور در دریاهای دوردست را عمق راهبرد نیروی دریایی ارتش ایران ذکر کرد و یادآور شد: ماموریت اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حراست از منافع کشور در آب‌های داخلی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول