اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم رئیس کل دادگستری گیلان

اعضای هیئت منصفه مطبوعات گیلان منصوب شدند

اعضای هیئت منصفه جدید مطبوعات گیلان با حکم رئیس کل دادگستری این استان منصوب شدند.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات گیلان منصوب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس کل دادگستری گیلان عصر امروز در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات گیلان، آزادی بیان، مطبوعات، قلم و اندیشه را از افتخارهای قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای پیشرو در فکر، اندیشه و نگاه سیاسی در جهان است.

احمد سیاوش‌پور نگاه کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در موضوع‌های سیاسی، اندیشه، قلم و بیان را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: نگاه مذکور در کشور سبب افتخار است.

وی با اشاره به وجود 157 نشریه فعال و نیمه فعال در گیلان، تصریح کرد: وجود نشریه بسیار در استان نشان‌دهنده فرهنگ بالای جامعه است.

سیاوش‌پور بر پرداختن مطبوعات به موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: توجه مطبوعات بیشتر به موضوع‌های سیاسی است و این امر نقص محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان به تعداد بسیار پرونده‌های محاکم قضایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: غافل شدن از موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی سبب افزایش پرونده‌ها در محاکم قضایی شده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به موضوع‌های فرهنگی، حقوقی و رفتارهای اجتماعی کمتر پرداختند، خاطرنشان کرد: مطبوعات باید به موضوع مذکور توجه بیشتری داشته باشند.

سیاوش‌پور خواستار ارتقای محتوای مطالب در رسانه‌ها شد و اظهار کرد: تعداد بسیار رسانه‌ها باید در رفتارهای اجتماعی تاثیرگذار باشد.

این مسئول، هیئت منصفه مطبوعات را نمایندگان افکار عمومی جامعه خواند و یادآور شد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات می‌توانند در هدایت و محتوای رسانه‌ها نقش اساسی داشته باشند.

* 188 نشریه در گیلان مجوز انتشار دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور به صدور مجوز 706 نشریه در سطح کشور در سال 91 اشاره کرد و گفت: 25 مجوز نشریه مذکور مربوط به گیلان است.

علی‌اسماعیل‌پور با بیان اینکه 188 نشریه در گیلان مجوز انتشار دارند، افزود: تعداد 157 نشریه اکنون در استان فعال و نیمه فعال هستند و گیلان دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی فضای رسانه‌ای گیلان را آرام و خوب توصیف کرد و یادآور شد: نشریات استان در شش ماه نخست امسال تذکر کتبی دریافت نکردند.

به گزارش فارس، حجج‌الاسلام جمال یاری، محمد لاکانی و محمدابراهیم رفعتی، حسین رجبی، خلیل بیانی‌فر، شریف رضایی، جواد شفارودی، سید صمد اسماعیلی، علیرضا صدر ممتاز، عطاالله حاجتی مدارایی، محمود رحمان‌نژاد، حسن جعفری، علی کشت‌پرور و سیده زهرا شفیع‌پور در جلسه مذکور با حکم رئیس کل دادگستری استان مراسم تحلیف اعضای هیئت منصفه جدید مطبوعات گیلان را به‌جا آوردند.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول