اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان خبر داد

برگزاری دومین جشنواره فصلی مطبوعات در کردستان

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان از برگزاری دومین جشنواره فصلی مطبوعات در استان در آذرماه جاری خبر داد.

برگزاری دومین جشنواره فصلی مطبوعات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خبات ساعدی ظهر امروز در همایش استانی حماسه‌سازان دفاع مقدس که با عنوان «تعهد، ایثار و رسانه» برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره در شش بخش گزارش، مصاحبه، گفتگو، یادداشت و گزارش تصویری برگزار خواهد شد و خبرنگاران نشریات محلی، سراسری، خبرگزاری‌های استان می‌توانند آثار خود را از تیرماه تا پایان آذرماه جاری در بخش‌های ذکر شده به دبیرخانه جشنواره در سرای روزنامه‌نگاران استان ارسال کنند.

وی افزود: نخستین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از اردیبهشت ماه سال‌جاری با هدف ترویج فرهنگ روزنامه‌خوانی، انعکاس اخبار و فعالیت مطبوعات در هر فصل، ارج نهادن و تقدیر از فعالان رسانه‌ای استان و بررسی وضعیت صنفی روزنامه‌نگاران استان برگزار شد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان بیان داشت: فراخوان نخستین جشنواره فصلی مطبوعات استان در اردیبهشت ماه امسال به دفاتر نشریات محلی، سراسری، خبرگزاری‌های و رسانه های دیداری و شنیداری استان کردستان ارسال شد.

ساعدی، آخرین مهلت ارسال آثار در نخستین جشنواره فصلی مطبوعات سرای روزنامه‌نگاران را 20 تیرماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: آثار ارسال شده در نهایت در 6 بخش تیتر، مصاحبه و گفتگو، گزارش‌های توصیفی، گزارش تصویری و عکس به دبیرخانه جشنواره در سرای روزنامه‌نگاران کشور ارسال شد.

وی اضافه کرد: آثار ارسال شده توسط هیئت داوران از جمله محمود گرامی‌فرد، فرشید حسامی و زهرا رعدی از اساتید برجسته حوزه رسانه‌ها بازبینی شد.

عضویت 133 نفر در سرای روزنامه‌نگاران کردستان

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان با اشاره به آغاز فعالیت این سرا در 9 دی‌ماه سال گذشته در این استان، گفت: در حال حاضر 133 نفر از فعالان رسانه‌ای عضو این سرا هستند که از این تعداد 51 نفر خبرنگاران خبرگزاری، 17 نفر روزنامه‌نگاران نشریات محلی، 33 نفر فعالان نشریات سراسری و 32 نفر از رسانه‌های دیداری و شنیداری هستند.

ساعدی به اقدامات انجام شده از زمان افتتاح سرای روزنامه‌نگاران در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی با هدف امنیت رفتار سایبر با همکاری پلیس فتا، تجهیز دفتر سرای روزنامه‌نگاران برای اصحاب رسانه و اعضای سرا، بومی کردن تفاهم‌نامه‌های منعقد شده و برپایی کتابخانه تخصصی در سرای روزنامه‌نگاران است.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان تأکید کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با کتابخانه‌های عمومی استان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی درآمده‌اند.

ساعدی به انعقاد تفاهم‌نامه سرای روزنامه‌نگاران با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه اعضای سرای روزنامه‌نگاران استان می‌توانند به مدت 5 سال به صورت رایگان از اماکن دیدنی استان و حتی کشور بازدید کنند.

وی در پایان از راه‌اندازی دفتر سرای روزنامه‌نگاران در شهرستان‌های‌ استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دفتر سرای روزنامه‌نگاران در شهرستان بیجار راه‌اندازی شده و به زودی در شهرستان قروه و مریوان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/79005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول