اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا، موتور رشد اقتصادی کشور است

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا، موتور رشد اقتصادی کشور است.

کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا، موتور رشد اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدنور محمد‌پور در ششمین جلسه شورای رفاه استان که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که ملت ایران ولایتمداری، تقوا و وحدت خود را حفظ کند دشمن هرگز نمی‌تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی، یکی از مهم‌ترین وظایف نسل امروز را حفظ دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: اگر امروز کشور به مرحله‌ای از توسعه رسیده که می‌تواند با بسیاری از کشورهای پیشرفته رقابت کند مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن و حامیانشان ایستادگی کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، شجاعت، اقتدار، ولایتمداری و توکل بر خداوند را از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: بسیجیان الگویی بسیار بزرگ برای نسل امروز محسوب می‌شوند.

این مسئول افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس توانست استقلال، آزادگی، ثبات، ‌ خودکفایی، ابتکار و خلاقیت را برای ما به ارمغان آورد و ما امروز می‌توانیم با بسیاری از کشورهای پیشرفته رقابت کنیم.

محمد‌پور اضافه کرد: تا زمانی که ملت ایران ولایت مداری و تقوا و وحدت خود را حفظ کنند دشمن هرگز نخواهد توانست به اهداف شوم‌اش دست پیدا کند.

وی، هدف از برگزاری این نشست‌ها را، هماهنگی، تبادل نظر و همکاری در انجام هرچه بهتر مطالبات مردم برشمرد و متذکر شد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ وظایف و مسوولیت‌ها و وسعت و پراکندگی حوزه‌های کاری- چه به لحاظ کمی و کیفی و نیز ضرورت‌ها و اولویت‌های درون جامعه- از مهم‌ترین و وسیع‌ترین وزارت خانه‌های کشور است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: با توجه به نقش مهم، سازنده و تأثیرگذار این وزارتخانه در جامعه و نیز در سرنوشت و معیشت قریب به اتفاق مردم، هر کدام از حوزه‌های ما می‌تواند به تنهایی یک وزارتخانه باشد چرا که به لحاظ حجم کار، وسعت مسوولیت‌ها و اهمیت و تأثیرگذاری در زندگی مردم، تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولیت ما در برابر مردم و انجام مطالبات آنان بسیار زیاد و قابل توجه بوده و کمتر وزارتخانه‌ای از چنین وسعت مسئولیتی در پاسخ گویی به مطالبات مردم برخوردار است.

محمدپور یادآور شد: قطعاً مدیرانی که برای هر یک از حوزه‌های تحت پوشش این وزارتخانه برگزیده شده یا می‌شوند، هر کدام در مسئولیت‌های خود بدون شک مدیرانی توانمند، کارآمد و مدبر هستند و ما در همه حوزه‌ها عملکرد خوب و تلاش خستگی‌ناپذیر آنها را در انجام مطالبات مردم در استان دیده و می‌بینیم.

وی عنوان کرد: امیدوارم با هماهنگی، همراهی و استفاده از نظر‌ها و دیدگاه‌های خلاق مدیران دستگاه‌های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کار‌شناسان و متخصصان زبده در هر کدام از واحد‌ها همچنان در انجام مطالبات مردم- که واقعاً ولی نعمت ما هستند- موفق باشیم و در ‌‌نهایت بتوانیم رضایت خاطر مردم را که همانا رضای خداوند بزرگ است کسب کنیم.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا را موتور رشد اقتصادی دانست و نرخ رشد اشتغال شرکت‌های کارآفرینی را سالانه 15 تا 20 درصد برشمرد و افزود: رشد اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های کارآفرینی قابل توجه است. اغلب آن‌ها جزیی کوچک اما مهم در اقتصاد هستند.

این مسئول تصریح کرد: برای موفقیت در اقتصاد جهانی رقابتی و در حال توسعه، ضروری است دولت از میان سیاست‌های توسعه اقتصادی و دیگر ابزارهای سیاسی، شرایط حمایت از کارآفرینان را گسترش دهد، چراکه دولت در تعیین موفقیت یا شکست شرکت‌های کارآفرینانه نقش کلیدی دارد.

محمدپور ادامه داد: قوانین امنیتی، میزان روشنفکری در جامعه، سرمایه‌های پژوهشی و پیشرفته، سیاست‌های پولی، مالی و قوانین ثابت حکومتی، چهارچوب خوبی را برای رشد شرکت‌های جدید آماده می‌کند.

وی با ابراز رضایت از نقش کلیدی کارآفرینان در اقتصاد کشور، اذعان داشت: وضعیت ایران در کارآفرینی و توسعه آن در سال 2012 در مقایسه با کشورهای آسیایی در سطح نسبتا مناسبی قرار داشت. بنابراین، برای توسعه کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان، لازم است با تقویت نیروی کار، بیمه بیکاری، تدوین سیستم‌های پیشرفته اجتماعی، حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد اطمینان در کسب حاصل از سرمایه گذاری در مناطق روستایی و دورافتاده و دیگر عوامل موثر در کارآفرینی، در بهبود وضعیت کارآفرینی تلاش کنیم.

انتهای پیام/72011/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول