اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی استان همدان خبر داد

تلاش بسیج سازندگی برای شکوفایی اقتصاد و کارآفرینی

رئیس بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های روستایی و محروم از اهداف اصلی بسیج سازندگی است، گفت: رویکرد امسال بسیج سازندگی بر محوریت اقتصاد، کارآفرینی و اشتغال قرار دارد.

تلاش بسیج سازندگی برای شکوفایی اقتصاد و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهرام صادقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های روستایی و محروم از اهداف اصلی بسیج سازندگی است، اظهار کرد: رویکرد امسال بسیج سازندگی بر محوریت اقتصاد، کارآفرینی و اشتغال قرار دارد.

وی افزود: این مهم بعد از تحقق حماسه سیاسی، اردوهای جهادی برای تحقق حماسه اقتصادی طرح‌ریزی شده و هم‌زمان با هفته بسیج، پروژه‌های دوازده‌گانه اقتصاد مقاومتی در همدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: 14 پروژه محرومیت‌زدایی نیز با تلاش بسیجیان در روستاها به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این قشر در طول سال گفت: از ابتدای سال تاکنون، طرح‌های مختلفی در عرصه کشاورزی و صنایع وابسته به همت تلاشگران بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسیده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به راه‌اندازی 23 واحد کشت زعفران و آموزش در این زمینه به کشاورزان، 228 واحد دام سبک، 16 گلخانه کوچک، واحدهای زنبورداری و تولید عسل، 21 واحد صنایع تبدیلی،  44واحد پرورش ماهی سردآبی در پایین دست چاه‌های کشاورزی و 121 واحد تولید مرغ بومی اشاره کرد.

صادقی اضافه کرد: راه‌اندازی 22 واحد تولید کود ارگانیک، 81 واحد تولید قارچ و 46 واحد تولید طیور از دیگر اقدامات صورت گرفته به وسیله بسیج سازندگی در طول سال به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 800 نفر نیز از آموزش قالی‌بافی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون ‌مشغول بافت قالیچه و تابلوفرش هستند.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول