اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

همزمان با سفر نوازشریف به افغانستان مطرح شد

پاکستان: پیمان امنیتی کابل-واشنگتن نباید برای سایر کشورها مشکل‌ساز شود

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تصریح کرد که اسلام‌آباد نمی‌خواهد امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن مشکلی برای کشورهای دیگر به‌وجود آورد.

پاکستان: پیمان امنیتی کابل-واشنگتن نباید برای سایر کشورها مشکل‌ساز شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «اعزاز احمد چودری» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز و همزمان با سفر نخست وزیر این کشور به افغانستان اظهار داشت: پاکستان به خوبی درک می‌کند که امضای پیمان امنیتی تا چه حد بر سرنوشت افغانستان تأثیر‌گذار بوده اما نمی‌خواهیم امضای این پیمان مشکلاتی برای کشورهای دیگر به وجود آورد.

وی که امروز در یک نشست خبری در اسلام‌ آباد با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کرد، افزود: پاکستان نمی‌خواهد افغانستان بعد از سال 2014 دچار اختلافات سیاسی شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تأکید کرد: گروه‌ها و احزاب سیاسی افغانستان باید با کمک یکدیگر آینده کشورشان را تعیین کنند.

اعزاز احمد چودری با اشاره به اینکه ملاقات با اعضای «شورای عالی صلح افغانستان» یکی از برنامه‌های سفر نواز شریف به کابل است، افزود: با اینکه اطمینانی وجود ندارد نخست‌وزیر پاکستان بتواند مقامات افغان را برای رایزنی با آمریکایی‌ها جهت آزادی «لطیف‌الله محسود» (معاون رهبر طالبان پاکستان) قانع کند اما به هر حال آزادی وی و سایر اعضای طالبان که در افغانستان زندانی هستند یکی از محورهای سفر شریف به کابل است.

چودری بیان کرد: همانطور که از پاکستان انتظار می‌رود اجازه ندهد از خاک این کشور برای تجاوز به سایر کشور‌ها استفاده شود افغانستان نیز نباید اجازه دهد که شبه‌نظامیان از خاک این کشور برای حمله به پاکستان استفاده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود، از تعداد زندانیان طالبان که در بند پاکستان هستند اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: پاکستان همانطور که در گذشته تعدادی از این زندانیان را آزاد کرده در آینده نیز به آزاد کردن این زندانیان به درخواست افغانستان ادامه می‌دهد.

اعزاز احمد چودری تصریح کرد: پاکستان خواهان گسترش روابط تجاری خود با کشورهای آسیای مرکزی از طریق افغانستان است.

سفر نواز شریف به کابل در حالی صورت می‌گیرد که تحولات مهمی در افغانستان از جمله خروج نیروهای ناتو و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در حال وقوع است.

این اولین سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان پس از پیروزی در انتخابات اردیبهشت سال جاری است.

پیش از این کرزی در 26 و 27 اوت (4 و 5 شهریور) به دعوت نخست وزیر پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرد و با مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول