اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افزایش فشار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای امضای پیمان امنیتی

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از نشست مشترک نامزدهای انتخابات برای متقاعد کردن کرزی برای امضا پیمان امنیتی کابل-واشنگتن خبر داد.

افزایش فشار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای امضای پیمان امنیتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «گل آغا شیرزی» شب گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد، قرار است در آینده نزدیک، تمام کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با کرزی دیدار کنند.

به گفته وی، در این دیدار، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قصد دارند، کرزی را نسبت به امضا پیمان امنیتی کابل-واشنگتن متقاعد کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید می‎کند که کرزی بایستی بنابر تصمیم جرگه مشورتی، قرارداد امنیتی را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امضا کند، زیرا در غیر اینصورت، مردم افغانستان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

شیرزی همچنین از برنامه‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان سخن گفت و تاکید کرد، گفت‎وگوهای صلح را در سطح برنامه‎های خود قرار داده است.

وی اضافه کرد که در گام نخست، همکاری‎های پاکستان را برای تقویت پروسه صلح جلب کرده و از این طریق، طالبان را به میز مذاکره خواهد کشاند.

وی همچنان جلب همکاری کشورهای همسایه را در حفظ ثبات سیاسی افغانستان مهم ‎خواند و تاکید کرد که استراتژی خود را  را در پیشبرد این مسئله، به اجرا خواهد گذاشت.

گل آغاشیرزی، نخستین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است که در مورد امضای قرار داد امنیتی افغانستان و آمریکا موضع گیری می‎کند.

این موضع گیری‎ها در حالی صورت می‎گیرد که امضای پیمان امنیتی میان 2 کشور به یک چالش بزرگ مبدل شده است. کرزی گفته است که قرار داد امنیتی را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امضا نمی‎کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول