اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان:

شهرک محمودآباد حتی یک متر هم توسعه نمی‌یابد

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان خبر توسعه محمودآباد را نادرست خواند و با تاکید بر اینکه حتی یک متر هم بارگذاری جدید در این منطقه صورت نمی‌گیرد، گفت: تنها الحاق بخش‌هایی از محمودآباد به شهرک صنعتی مطرح است.

شهرک محمودآباد حتی یک متر هم توسعه نمی‌یابد

علیرضا همدانیان  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: قرار نیست بارگذاری جدیدی در شهرک صنعتی محمودآباد صورت پذیرد، بلکه تنها بخش‌هایی از زمین‌ها و کارگاه‌هایی که از سال 1349 فعالیت می‌کردند و زیر مجموعه هیچ جایی نبودند، به این بخش الحاق خواهد شد.

وی اظهار کرد: این الحاق مصوبه دولت دهم را دارد و سال گذشته نیز در شورای برنامه‌ریزی استانداری اصفهان مطرح و رای لازم را کسب کرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: الحاق زمین‌های موسوم به محمودآباد به شهرک صنعتی محمودآباد با شرایطی صورت می‌پذیرد که برخی از شروط آن عبارتند از اینکه "هیچ واحد صنعتی به لحاظ فضا اضافه‌تر نمی‌شود"، "هیچ واحد صنعتی حق توسعه ندارد"، "هیچ زمین بایری نیز به کارگاه صنعتی تبدیل نمی‌شود."

وی ضمن تاکید بر اینکه این الحاق در اصل تجمیع کارگاه‌ها و زمین‌های محمودآباد و شهرک صنعتی در آن منطقه بوده و تاثیری در کاهش یا افزایش میزان زمین‌های صنعتی و توسعه واحدهای صنعتی ندارد، خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد از 270 هکتار زمین مورد مناقشه که به شهرک صنعتی محمودآباد الحاق شده است، هیچ مجوزی از جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، شرکت گاز و ... نگرفته‌اند که با این کار مجبور به دریافت مجوزهای مربوطه می‌شوند.

همدانیان افزود: این واحدهای صنعتی تاکنون فقط یک مبلغ ناچیزی به شهرداری اصفهان و یا شاهین شهر به عنوان عوارض پرداخت می‌کردند که حالا برای عضویت در شهرک صنعتی محمودآباد مجبور به دریافت تمام مجوز‌های زیست محیطی لازم هستند.

وی با بیان اینکه این مصوبه در راستای قانونمند کردن منطقه و کنترل واحدهای صنعتی به لحاظ میزان آلایندگی، حرکت در مسیر اهداف مورد مطالعه و تبیین شده و دیگر استراتژی‌های موجود بوده است، به شهروندان اطمینان خاطر داد با این الحاق حتی یک متر هم به واحدهای صنعتی آن منطقه اضافه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، موضوع توسعه و یا الحاق 270 هکتار از زمین‌های محمودآباد در شمال اصفهان که واحدهای سنگبری در آن منطقه متمرکز هستند، طی هفته‌های گذشته بار دیگر بحث برانگیز شده و اعتراض اعضای شوراهای شهر اصفهان و شاهین شهر را در پی داشته است.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول