اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان:

19 ناحیه و شهرک صنعتی در همدان در حال بهره‌برداری هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به وجود 28 ناحیه و شهرک صنعتی مصوب در سطح استان گفت: در حال حاضر از این تعداد 19 ناحیه و شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری است و امکان استقرار طرح‌های صنعتی در آنها وجود دارد.

19 ناحیه و شهرک صنعتی در همدان در حال بهره‌برداری هستند

کیوان گردان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در حال پیگیری است و در دستور کار استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پتروشیمی نیز در این منطقه در حال پیگیری است، افزود: واگذاری زمین و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان ایجاد امکانات زیربنایی را مهم‌ترین اقدام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دیوارکشی این منطقه انجام شده و بیشتر به دنبال ایجاد این امکانات در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد هستیم.

وی با اشاره به وجود 28 ناحیه و شهرک صنعتی مصوب در سطح استان بیان داشت: در حال حاضر از این تعداد 19 ناحیه و شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری بوده و امکان استقرار طرح‌های صنعتی در آنها وجود دارد.

گردان با بیان اینکه در برخی از نواحی و شهرک‌‌های صنعتی نظیر شهرک‌ صنعتی بوعلی زمین‌ها واگذار شده است، افزود: در برخی از شهرک‌ها نیز مانند شهرک صنعتی بهاران امکان واگذاری‌های مختلفی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر توسعه شهرک صنعتی بهاران در دستور کار جدی شرکت شهرک‌ها قرار دارد.

*وجود دو شهرک خصوصی در ملایر /  همدان دارای رتبه دوم در تشکیل شرکت‌های خدماتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان یادآور شد: دو شهرک صنعتی خصوصی در سطح استان وجود دارد که هر دو در شهرستان ملایر واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه ابراز داشت: شرکت شهرک‌های استان در حد توان و به عنوان یک واسطه در راستای توسعه و بهبود فعالیت این شهرک‌ها تلاش کرده و سرمایه‌گذاران نیز باید حرکت کرده و زیرساخت‌ها را توسعه دهند.

گردان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی خصوصی یک تجربه نو در کشور است، اضافه کرد: بحث شهرک‌های صنعتی خصوصی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بستر لازم در آنها نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: در راستای مصوبه‌ای که در سال 87 مجلس گذراند بر اساس قانون مجلس عملاً در شهرک‌های صنعتی که بیش از 50 درصد از زمین‌های آنها به سرمایه‌گذاران واگذار شده باید مدیریت و امور راهبردی درونی آنها به شرکت‌های خدماتی که خود صنعتگران تشکیل می‌دهند، واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان اظهار کرد: این مهم از سیاست‌های جدی و عملکردهای خوب وزارت صنعت محسوب می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر استان همدان دومین استانی است که توانسته شرکت‌های خدماتی را در سقف مورد نظر تشکیل دهد و حرکت خوب و مثبتی در این زمینه داشته باشد.

* هشت شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه هستند /  مغفول ماندن زیبایی سیما و منظر شهرک‌های صنعتی همدان

گردان با بیان اینکه مدیریت داخلی شهرک‌ها به خود صنعتگران واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در حوزه امور زیربنایی همچنان در کنار شرکت‌های خدماتی قرار دارد.

وی با اشاره به مغفول ماندن زیباسازی سیما و منظر شهرک‌های صنعتی در گذشته بیان داشت: این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تصریح کرد: علاوه بر حوزه زیرساخت‌ها و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها باید سیما و منظر بهتر نیز در شهرک‌ها پیگیری شود زیرا این امر علاوه بر ایجاد آرامش روانی برای صنعتگران فعال در شهرک‌های صنعتی در جذب سرمایه‌گذار نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: توسعه فضای سبز، عملیات اجرایی آسفالت، سردرب واحدهای صنعتی، تابلوهای ورودی، رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهرک‌ها و... در راستای زیباسازی سیمای شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

گردان با اشاره به تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی ابراز داشت: از 19 شهرک فعال در سطح استان هشت شهرک از جمله شهرک صنعتی نهاوند، بهاران، بوعلی، ویان، رزن و ملایر یک دارای تصفیه‌خانه هستند.

وی در پایان با اشاره به متوقف بودن چند تصفیه‌خانه خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه‌ها نیز در حال حاضر 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که 22 بهمن ماه به بهره‌برداری رسیده و عملاً وارد فاز اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول