اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی مطرح کرد

سهم نیم‌درصدی برق در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر متوسط سهم برق در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی کمتر از نیم درصد است که باید در این زمینه بیشتر توجه شود.

سهم نیم‌درصدی برق در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نشست مشترک نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس با مسئولان استانی بعد از بازدید از نیروگاه خورشیدی شرکت برق منطقه‌ای استان خراسان رضوی ظهر امروز برگزار شد.

محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی در این جلسه اظهار داشت: برق منطقه‌ای خراسان بزرگ به عنوان قطب اتوماسیون کشور مطرح است.

وی افزود: خراسان بزرگ از طریق چهار خط 400 کیلو ولت به شبکه برق سراسری کشور متصل است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی افزود:‌ اتصال به شبکه برق ترکمنستان و تأمین برق استان هرات افغانستان را نیز داریم.

متولی‌زاده متوسط بازده نیروگاه‌های استان خراسان بزرگ را یک درصد بیش از متوسط نیروگاه‌های حرارتی کشور اعلام کرد و گفت: در  خراسان مجموع تلفات شبکه انتقال فوق توزیع و توزیع 9.4 درصد کل شبکه است.

وی بیان کرد:‌ در استان خراسان متوسط زمان خاموشی (قطع برق ناشی از حوادث) در شبانه‌روز برای هر مشترک 0.34 دقیقه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین  واحد 1.5 مگاواتی بادی کشور در نشتیفان خواف توسط بخش خصوصی حدود 8 ماه پیش بهره‌برداری شد که از جمله فعالیت‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان بزرگ محسوب می‌شود.

متولی‌زاده در رابطه با کشورهایی که در تأمین انرژی مصرفی خود از سلول‌های خورشیدی استفاده می‌کنند به ترتیب میزان مصرف از آلمان، ایتالیا، آمریکا، چین، ژاپن، اسپانیا، فرانسه، بلژیک و استرالیا نام برد.

وی در خاتمه افزود: در حال حاضر متوسط سهم برق در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی کمتر از نیم درصد است که باید در این زمینه بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول