اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد آستارا خبر داد

اجرای سالانه 15 طرح یاری‌رسانی به مددجویان کمیته امداد آستارا

مدیر کمیته امداد امام خمینی آستارا گفت: سالانه بیش از 15 طرح یاری‌رسانی به مددجویان کمیته امداد آستارا اجرا می‌شود.

اجرای سالانه 15 طرح یاری‌رسانی به مددجویان کمیته امداد آستارا

رحمت‌الله رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان، اظهار داشت: 6 هزار مددجو در قالب 2 هزار و 900 خانوار زیر پوشش کمیته امداد آستارا هستند.

وی با بیان اینکه حدود 40 طرح در کمیته امداد برای یاری‌رسانی به مددجویان تعریف شده، افزود: بیش از 15 طرح کمیته امداد با توجه به نیاز شهرستان آستارا در سال اجرا می‌شود.

این مسئول در معرفی طرح‌ها گفت: در طرح «مفتاح‌الجنه» خیران و مسئولان ضمن بازدید از نیازمندان، کالا، کمک هزینه و بن کالا را در اختیار نیازمندان زیرپوشش این نهاد قرار می‌دهند.

مدیر کمیته امداد آستارا ادامه داد: کمک هزینه جهیزیه نوعروسان به مبلغ 10 میلیون ریال و برای پسران به مبلغ 4 میلیون ریال در طرحی به نام «کوثر» انجام می‌شود.

رجبی، فقر را منشأ بسیاری از مشکلات دانست و یادآور شد: کمیته امداد آستارا در طرح «محسنین» به صورت مستمر از خانواده‌های غیر یتیم که وضعیت اقتصادی نامناسب دارند حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در طرح «اکرام» نیز حداکثر 700 حامی هزینه زندگی یتیمان بدون والدین را به صورت پرداخت در ماه 200 هزار ریال و بیشتر تأمین می‌کنند.

مدیر کمیته امداد آستارا کمک هزینه درمان بیماران در طرح «شفا» و تامین هزینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که به صورت جشن گلریزان است در قالب طرح «رحمت» را از دیگر برنامه‌های این نهاد ذکر کرد.

این مسئول اضافه کرد: در طرح «برکت» نیز بخشی از حقوق ماهانه کارمندان و کارگران به نیازمندان جامعه اختصاص می‌یابد.

رجبی خاطرنشان کرد: در طرح دیگری که به نام «همیان مولاست» تامین سبد غذایی برای خانوار زیرپوشش در مناسبت‌های مختلف با توزیع کیسه‌های جمع‌آوری کمک بین مردم مانند روغن، حبوبات، برنج و... هر سال انجام می‌شود.

وی اجرای طرح «یاسین» را در حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان، طلاب و خانواده‌های زیرپوشش حمایت و طرح «رضوان» تامین مسکن نیازمندان و مددجویان را از برنامه‌های مهم کمیته امداد برشمرد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح شجره طیبه در قالب وقف درختان و محصولات کشاورزی و زکات مستحبی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.

مدیر کمیته امداد آستارا اجرای طرح طاها با پرداخت ماهانه به بیمه ایتام برای سرمایه‌گذاری در زندگی آنها را از جمله برنامه‌هایی دانست که موجب تقویت روحیه همکاری برای کمک به فقرا و نیازمندان می‌شود.

رجبی یادآور شد: در طرح «احسان حسینی» که از برنامه‌های خودجوش مردمی است و تنها در ایام محرم اجرا می‌شود نذورات مردمی به صورت غذا با همکاری کمیته امداد جمع‌آوری شده و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد آستارا برگزاری جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری برای دریافت کمک‌های خیرخواهانه مردمی هر سال همزمان با سراسر کشور در شهرستان را از دیگر برنامه‌های این نهاد ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای ساخت و نوسازی مسکن مددجویان وجود ندارد، متذکر شد: برای این منظور افراد به بنیاد مسکن معرفی می‌شوند و طی مراحلی وام خود را دریافت می‌کنند.

رجبی با تصریح بر اینکه در بحث نوسازی نیز حداکثر تا 10 میلیون ریال کمک بلاعوض به نیازمندان کمیته امداد پرداخت می‌شود، متذکر شد: بیشتر از 30 نفر تا سقف 60 میلیون ریال در طرح مسکن مهر کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از چهار سال پیش سیاست اصلی دولت اشتغالزایی مددجویان در راستای خودکفایی و اشتغال آنها بوده اذعان داشت: بیشترین اعتبارات اشتغالزایی دولت هر سال به کمیته امداد اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/84001/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول