اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و برنامه فرمانده نیروی دریایی ارتش:

هستیم در دریاها تا ثابت کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند

معاون طرح و برنامه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه حرف حق مردم ایران در انقلاب اسلامی قدرت پیدا کرده است گفت: در دریا هستیم تا ثابت کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند.

هستیم در دریاها تا ثابت کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین خانزادی ظهر امروز در حاشیه برگزاری نماز جمعه گرگان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما یک کشور اسلامی است و تمام آموزه‎های ما در ارتباط با دفاع منشا گرفته از آموزه‎های اسلامی است و اسلام به ما این را دیکته کرده که اقدامات ما همیشه باید شکل دفاعی و بازدارنده داشته باشد و تمام اقدامات ما براساس این دو اصل است.

وی ادامه داد: اما انتظار می‎رود یک نیروی دریایی که در زمان جنگ باید دفاع کند، در زمان صلح باید نقش دیپلماتیک و سیاسی را ایفا کند.

خانزادی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیروی دریایی را به عنوان نماینده سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران در دریا معرفی کردند و مفهوم این پیام این است که ما در دریاها باید حضور داشته باشیم و بگوییم حرف حق ملت ایران در انقلاب قدرت پیدا کرده است و این به این معنی است که تحریم‎ها بر ما اثر نداشته است.

معاون طرح و برنامه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز که پرچم کشور ما در آبهای دنیا به اهتزاز در می‎آید به این معنی است که ما به لحاظ فنی و دانش به آن رشد رسیده‎ایم که می‎توانیم ناوشکن و زیردریایی بسازیم و در دنیا حاضر شویم و از حق خود دفاع کنیم.

خانزادی افزود: یکی دیگر از فعالیت‎های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور در دریاهای آزاد و ایفای نقش پلیسی در این آبها است که از کشتی‎های تجاری ما حفاظت کند.

پیام همیشگی نیروی دریایی به جهان پیام صلح و دوستی است

معاون طرح و برنامه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما دستاوردهای زیادی در طول عمر نظام داشته‎ایم اما این نکته مهم است که ما در گذشته خیلی در آبهای آزاد جهان حضور نداشتیم.

خانزادی اضافه کرد: اما زمانی که دو سال گذشته ناوگان نظامی ما برای اولین بار از کانال سوئز عبور کرد مقام معظم رهبری فرمودند این برای کشورهای جهان الهام‎بخش است و به نظر من این حضور برای کشورهای جهان این پیام را داشت که یک کشور بدون اینکه به کشورهای دیگر وابسته باشد می‎تواند در عرصه‎های مهم و تاثیرگذار حضور داشته باشد و نقش بیافریند و این شاید یکی از بزرگترین دستاوردهای نیروی دریایی باشد.

وی گفت: زمانی که در دریای مدیترانه حضور پیدا کردیم اسرائیلی‎های غاصب تنشان به لرزه درآمد و همانند لانه زنبور به جنب و جوش افتادند.

خانزادی ادامه داد: پیام همیشگی نیروی دریایی به جهان پیام صلح و دوستی است و ما در دریاها حضور داریم تا سهم خودمان در خصوص ایجاد امنیت در دریاها را ایفا کنیم.

وی تاکید کرد: وزن ژئوپولوتیکی کشور ما در جهان بسیار بالا است بنابراین وزن نیروی دریایی ما هم بسیار بالا است و به لحاظ قدرت‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور ما بسیار بیشتر از مرزهای جغرافیایی است و در جهان بسیار تاثیرگذار هستیم.

خانزادی در پایان ابراز داشت: پیام ما به دشمنان و آمریکا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند و ما در دریا حاضر هستیم تا این پیام را ثابت کنیم.

انتهای پیام/83004/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول