اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

توقع مردم از مجلس موقع‌شناسی است

امام جمعه شهرری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید مدرس گفت: توقع مردم از مجلس موقع‌شناسی و موضع‌گیری با بصیرت و بینش مدرس‌گونه است.

توقع مردم از مجلس موقع‌شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه همگان به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) سیره حضرت را مورد اشاره قرار داد و گفت: دوران امامت امام سجاد (ع) نسبت به دوران بقیه امامان همام با خفقان و فشارهای بیشتری روبرو بودند و سخت‌ترین دوران را پشت سر گذاشتند.

امام جمعه شهرری با اشاره به تقارن دوران امامت امام سجاد (ع) با دوران حکومت سه خلیفه اظهار داشت: امام سجاد (ع) دوران امامتشان با حکومت سه خلیفه تقارن داشت، نخست دوران حکومت یزید بود که پس از واقعه کربلا، ویران کردن خانه‌های مکه و به خاک و خون کشیدن هزاران انسان در آن شهر و در کنار خانه خدا و حرم امن الهی و سوزاندن و به منجنیق بستن خانه کعبه و ویران کردن قسمت‌هایی از آن داد، خلیفه دیگر مروان بود که نخستین فردی است که جسارت به حضرت امیرالمومنین (ع) را باب کرد و آخرین خلیفه دوران امامت ایشان، عبدالمالک بن‌مروان است که گفته بود اگر من را نصیحت کنید گردن شما را می‌زنم.

وی در ادامه خدمات شایسته و فراوانی که امام سجاد (ع) در آن شرایط سخت برای زنده نگاه داشتن اسلام و راه پیامبر اعظم (ص) و قیام امام حسین (ع) انجام داده بودند، خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در آن شرایط خفقان و سخت خدمات فراوانی را برای زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام داشتند که از آن میان می‌توان به صحیفه سجادیه، رسالة‌الحقوق و دعاهای بر جای مانده از ایشان اشاره کرد.

شاهچراغی افزود: موقع‌شناسی و ایستادگی در برابر استبداد داخلی و استکبار خارجی از ویژگی‌های برجسته شهید مدرس است.

امام جمعه شهرری با اشاره به دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدرس که با عنوان روز مجلس نامگذاری شده است، تکریمی که امام خمینی (ره) نسبت به آیت‌الله مدرس داشتند را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: علاقه و تکریمی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نسبت به آیت‌الله مدرس داشتند به‌دلیل بصیرت و موقع‌شناسی ایشان و ایستادگی آیت‌الله مدرس در برابر استبداد داخلی و استکبار خارجی بود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز مجلس و شهادت آیت‌الله مدرس در ارتباط با مطالبات مردم نسبت به مجلس گفت: توقع مردم از مجلس این است که موقع‌شناس باشد و شرایط زمانی را بشناسند.

نسبت به غرب بی‌اعتماد هستیم

شاهچراغی با تاکید بر اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به تیم مذاکره‌کننده ایران اعتماد داریم اما نسبت به آمریکا و فرانسه بی‌اعتماد هستیم، عنوان کرد: این روزها شاهد این هستیم که هنوز جوهر تفاهم‌نامه خشک نشده است دست به مخالفت زده و در رسانه‌ها به مخالفت‌های خود اشاره می‌کنند.

امام جمعه شهرری بیان داشت: آن‌گونه که ما از غرب شناخت داریم بعید نیست که در آینده آن‌ها بگویند اگر رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسید ما تحریم‌ها را بر می‌داریم و یا حق غنی‌سازی را به شما می‌دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم مجلس در برابر مذاکرات هسته‌ای با بینش مدرس‌گونه عمل کند.

خطیب جمعه شهرری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به زلزله بوشهر که کشته و مجروح شدن چند نفر از هم‌وطنانمان را به‌همراه داشت با مردم این استان و منطقه برازجان (محل وقوع زلزله) ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/2462/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول