اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بناب:

خدمات‌دهی به جانبازان زیر 25 درصد در حد صفر است / مجلس چاره‌اندیشی کند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بناب گفت: عدم پرداخت تسهیلات به جانبازان زیر 25 درصد از مشکلات اساسی است و خدمات‌دهی بنیاد به این قشر از جانبازان در حد صفر است.

خدمات‌دهی به جانبازان زیر 25 درصد در حد صفر است / مجلس چاره‌اندیشی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، غلامحسین یدی عصر امروز در جمع کثیری از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا با ارائه گزارشی از وضعیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران این شهرستان اظهار کرد: ایثارگران مشکلات زیادی دارند که حل آنها از اختیارات مسئولان شهرستانی و استانی خارج است و باید با تصویب قوانین مورد نیاز در مجلس در حل مشکلات ایثارگران قدم برداشت.

وی با اشاره به خدمات ارزنده نظام به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: از آنجایی که متولی اصلی رسیدگی به مشکلات جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ولی عدم پرداخت تسهیلات به جانبازان زیر 25 درصد از مشکلات اساسی است و خدمات‌دهی بنیاد به این قشر از جانبازان در حد صفر است.

وی همچنین عدم پرداخت پاداش پایان خدمت شهدا به والدین را از مشکلات اساسی ذکر کرد و اضافه کرد: برای شهدای متأهل بر اساس قانون پاداش پایان خدمت تعلق می‌گیرد ولی برای سایر شهدا این امکان میسر نیست و هم‌اکنون 60 درصد خانواده‌های شهدای شهرستان بناب نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بناب سپس اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد را از دیگر مشکلات اساسی برشمرد و یادآور شد: هم‌اکنون 120 نفر در این شهرستان بیکار داریم که با روند استخدام هر سال حدود 5 نفر حداقل 24 سال طول خواهد کشید که تمام آنها استخدام شوند.

به گفته وی امسال سهم استان از محل اشتغال خانواده‌های شهدا 200 نفر بود که نسبت به جمعیت 6 نفر به بناب سهم داده شد که با وجود هفت ماه نامه‌نگاری و وعده و وعید، مسئولان اعلام کردند که ردیف اعتباری برای جذب آنها پیش‌بینی نشده است.

یدی تصریح کرد: در خصوص اشتغال فرزندان ایثارگران در کشور مشکل معنادار و بسیار بزرگی وجود دارد که امیدواریم مجلس با وضع قوانین قاطع و پاسخگو، نسبت به حل مسائل و مشکلات خانواده ایثارگران اقدام کند.

شهرستان 120 هزار نفری بناب در جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و 364 شهید و 830 جانباز و آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/60001/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول