اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان عنوان کرد

19 دی ماه پایان مهلت بخشودگی جرایم تامین اجتماعی/ پوشش 40 درصدی جمعیت کردستان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: تمام بخش‌هایی که به هر نحوی مشمول جریمه بیمه شده‌اند تا 19 دی ماه امسال فرصت دارند که برای بخشودگی آن به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

19 دی ماه پایان مهلت بخشودگی جرایم تامین اجتماعی/ پوشش 40 درصدی جمعیت کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بیمه در تسهیل و رونق فعالیت‌های اقتصادی در جامعه نقشی اساسی دارد؛ خصوصاً در شرایط فعلی که بیمه از الزامات پیشرفت اقتصاد جامعه است.

ارتقای جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد ملی امری ضروری است و گسترش آن به نوبه خود نیاز به یک کار فرهنگی طولانی مدت و فرهنگ‌سازی در جامعه دارد.

در امر نهادینه ساختن فرهنگ بیمه در جامعه و مشکلات مردم در این راستا با فریدون خدابنده‌لو مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که به شرح ذیل است:

فارس: آقای خدابنده‌لو به عنوان آغاز این گفت‌وگو جایگاه بیمه را در زندگی مردم تا چه حد مهم می‌دانید؟

بیمه سرمایه‌ای بزرگ در هر خانواده است که حتی از مال و ماشین مهم‌تر است چون تنها سرمایه مهم نیست، حفظ آن امری ضروری‌تر است.

فارس: چه ضرورتی برای نهادینه شدن فرهنگ بیمه‌ای در میان مردم وجود دارد؟

از مردم انتظار می‌رود که فرهنگ بیمه‌ای در استان نهادینه شود، چون وقتی فرهنگ بیمه‌ای نهادینه شود و مردم به این سو روی بیاورند، به طور حتم چتر آرامش و امنیت را برای خود و خانواده از لحاظ کار افتادگی و بازنشستگی می‌گسترانند.

فارس: چند درصد از جمعیت استان کردستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند؟

40 درصد کل جمعیت استان زیرپوشش هستند.

فارس: چند نفر از کارگران ساختمانی استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردارند؟

20 هزار نفر از کارگران ساختمانی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی کردستان هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 500 نفر افزایش داشته است.

فارس: مشمولین تامین اجتماعی چه کسانی هستند؟

بیمه‌شدگان اجباری، مشاغل آزاد، بیمه اختیاری رانندگان، قالیبافان، کارگران ساختمانی، زنان سرپرست خانوار، کارفرمایان، طلاب، روحانیون و...

فارس: برای حمایت از زنان بی‌سرپرست چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، از طریق این نهادها معرفی شده و همچون سایر افراد از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

فارس: گویا قرار شد جرایم بیمه‌ای بخشیده شود، در این خصوص توضیح دهید؟

تمام بخش‌های صنفی، صنعتی، کشاورزی و پیمانکاری که به هر نحوی و به هر دلیلی به تامین اجتماعی بدهکار و بدهی آنان مشمول جریمه شده‌اند تا 19 دی ماه امسال می‌توانند به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند تا همه جرایمشان بخشیده شود.

فارس: افرادی که توانایی مالی پایینی دارند، چطور بدهی خود را پرداخت کنند؟

برای افراد کم درآمد و کسانی که توانایی مالی پایینی دارند، بدهی‌شان را قسط‌بندی کرده‌ایم تا یکباره بدهی خود را پرداخت نکنند و در این صورت فشار کم‌تری هم به آنان وارد می‌شود.

فارس: برخی افراد نمی‌توانند برای پرداخت حق بیمه خود بصورت  فیزیکی در سازمان حضور داشته باشند، در این راستا چه اقداماتی داشته‌اید؟

در آینده‌ای نزدیک ساختارهای نرم‌افزاری سازمان عوض می‌شود تا لیست پرداختی حق بیمه بصورت غیرحضوری انجام ‌شود و مردم مجبور نشوند به صورت فیزیکی به سازمان مراجعه کنند.

فارس: برای رفع مشکلات مردم در این سازمان برنامه اجرایی دیگری در دست دارید؟

مشغولیم مقدمات لازم را آماده کنیم تا هیئت تجدید در استان اجرا شود، چون قبلاً در تهران برگزار می‌شد مجوز گرفتیم، طی 2 ماه آتی در خود استان برگزار ‌می‌شود و این کار بسیار به نفع مردم بوده تا دیگر مجبور نشوند به تهران رفته و مسافت طولانی را طی کنند.

گفت‌و‌گو از: ویان توکلی

انتهای پیام/79013/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول