اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

تامین اجتماعی باید توسط کارگران اداره شود

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با انتقاد از اینکه برخی تنها به فکر اصلاح قانون کار هستند گفت: تامین اجتماعی باید توسط کارگران اداره شود.

تامین اجتماعی باید توسط کارگران اداره شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، نصرالله دریابیگی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در قائمشهر 29 آبان 61 را روز پیروزی جامعه کارگری و دانست و افزود: به‌دستور امام خمینی(ره) قانون کار تصویب شد تا نقطه عدالت اجتماعی و خط بطلانی بر همه ظلم‌ها باشد.

وی با انتقاد از اینکه برخی تنها به فکر اصلاح قانون کار هستند اذعان داشت: امروز مشکل کشور تنها به این مسئله ختم نمی‌شود بلکه طرح آن از سوی اشخاص خاصی صورت می‌گیرد که به فکر ثروت‌اندوزی و منافع شخصی خود هستند کما اینکه بعضی از شوراهای شهر و شهرداری‌ها نیز به‌دنبال قطع بیمه کارگران بودند و مشکل را تنها قانون کار عنوان می‌کردند.

دریابیگی متوسط درآمد کارگران مازندرانی را 630 هزار تومان یا همان خط فقر اعلام کرد و افزود: مشکل جامعه کارگری قانون کار نیست بلکه حقوق‌ها و سنوات نگرفته و عدم امنیت شغلی است که اگر حرفی زده نمی‌شود تنها به خاطر ارادت به نظام است وگرنه صورت‌ها با سیلی سرخ نگه داشته می‌شود.

دریابیگی تامین امنیت شغلی، حل و فصل مشکلات بازنشستگان و تسریع در وضع قوانین حمایتی ویژه کارگران را الزامی دانست و افزود: مشکل فعلی جامعه کارگری، قانون هدفمندی یارانه‌ها، ورود کالاهای خارجی و قوانین دست و پاگیر به نفع سرمایه‌داران و نیز وجود نیروهای انسانی ناکارآمد در بعضی دستگاه‌های اجرایی است.

وی راه برون‌رفت از این وضعیت را وحدت و انسجام و کار بی‌شائبه دانست و با بیان اینکه تامین اجتماعی برای دولت و کارفرما نیست تاکید کرد: تامین اجتماعی باید توسط کارگران اداره شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه در حال حاضر چیزی از قانون الزام نمانده تاکید کرد: باید برای درمان مرتکب چهار خلاف و عمل غیرقانونی شویم یعنی سرانه حق درمان بدهیم و بیمه مکمل نیز پرداخت کنیم در بعضی از بیمارستان‌ها علی‌رغم بیمه بودن دوباره پول پرداخت کنیم  و نیز در خانه‌هایمان به برخی پزشکان زیرمیزی تقدیم کنیم.

وی افزود: برخی پزشکان تبدیل به دلالانی شده‌اند که در خانه‌های خودمان از ما باج خواهی می‌کنند و پول می‌گیرند.

انتهای پیام/86008/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول