اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سابق لشکر عاشورا:

ابعاد تاثیرگذار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هنوز پنهان مانده است

جانشین سابق لشکر عاشورا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ثمرات و نتایج بسیار خطیری را برای جامعه اسلامی ما به دنبال دارد که هنوز ابعاد آن پنهان مانده است.

ابعاد تاثیرگذار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هنوز پنهان مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار محسن ایران‌زاد پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سه کتاب دوران دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: مدیران و مسئولان و همه افراد جامعه اگر در ترویج این فرهنگ مصمم و با اراده باشند بسیاری از مشکلات جامعه و گرفتاری‌های اجتماعی برطرف می‌شود چرا که امروز روح تفاخر و برخی رنگ باختن‌های ارزش‌های انقلاب و اسلام این کشور را تهدید می‌کند.

وی استاندار جدید اردبیل مجید خدابخش را از نیروهای کار کشته، مدافع ارزش‌ها و فرهنگ والای ایثار، گذشت، شهادت و همچنین روحیه بسیجی اعلام کرد و افزود: ما نباید ذره‌ای از این حرکت رو به جلو غفلت کنیم و یا بخواهیم با کم کاری و غفلت قطار حرکتی انقلاب را متوقف و یا از ریل اصلی خارج کنیم.

جانشین سابق لشکر عاشورا رزمندگان اردبیل را دارای شاخصه‌های معرفتی، بصیرتی و سرعت عمل بالا توصیف کرد و یادآور شد: نمونه این رزمندگان شجاع و پرتوان، یزدانی و زنجانی هستند که در جنگ هشت ساله کارنامه درخشانی را در قالب لشکر عاشورا و همراهی شهید باکری از خود به نمایش گذاشتند.

ایران‌زاد با برشمردن سه خصوصیت برجسته شهید باکری اخلاص و ولایت‌پذیری و احترام به روحانیت تصریح کرد: شهید باکری هیچ وقت از پرکاری خسته نمی‌شد و از دیدار بنیانگذار انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب در آن مقطع لذتی تام و تمام می‌برد.

وی با بیان خاطراتی از شهید والامقام عطایی و همسنگران مهدی باکری از دیار اردبیل بیان داشت: رزمندگان اردبیلی همیشه با خلوص نیت در صحنه‌های سخت و سهمگین حاضر بوده و اوج شجاعت خود را به نمایش گذاشتند.

حمایت همه‌جانبه حوزه هنری از آثار فاخر دفاع مقدس

رئیس دفتر مقاومت و پایداری حوزه هنری کشور نیز در این مراسم در سخنانی گفت: ما از تولید و انتشار آثاری که با محتوای دوران دفاع مقدس به چاپ می‌رسد حمایت همه‌جانبه را داریم.

مرتضی سرهنگی با بیان خاطراتی از سرداران بزرگ اسلام و همچنین اسرای عراقی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن در این جنگ هشت ساله اذعان کرد که تنها چیزی که اصلاً روی آن حساب باز نکرده بودند اعتقادات دینی و بصیرتی این مرز و بوم بود که پیروزی در جنگ هشت ساله را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به ویژه صاحبان دو کتاب «آرزوی فرمانده من» و «ایستاده در میدان مین» خاطرات خود را از دوران جنگ هشت ساله بیان کردند.

انتهای پیام/62004/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول