اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورشی کرمان:

تنها گریستن برای عاشورا کافی نیست

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: تنها گریستن برای عاشورا کافی نیست، بلکه نگریستن به عاشورا و درس گرفتن از آن مهم است.

تنها گریستن برای عاشورا کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود گنجعلیخانی پیش از ظهر امروز در هفدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان اظهار داشت: آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان از سال 75 با عنوان سوگواره عاشورایی در کرمان کلید خورد، افزود: تنها گریستن برای عاشورا کافی نیست، بلکه نگریستن به عاشورا و درس گرفتن از آن مهم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ابراز داشت: به‌ سبب رویکرد کودکانه این همایش از چند دوره قبل با نام همایش آفرینش‌های عاشورایی برگزار می‌شود.

گنجعلیخانی افزود: در مدت 17 سال برپایی همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان تلاش بر این بوده تا درس‌های عاشورا را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم و آثار عاشورایی ماندگاری به دست آنها خلق شود.

وی عاشورا را سرشار از آموزه‌ها و درس‌های زندگی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم این آموزه‌ها را به شیوه‌ای صحیح به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

گنجعلیخانی گفت: فراخوان هفدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی در قالب فارسی و انگلیسی در 9 بخش به سراسر کشور ارسال شد و پس از پایان مهلت ارسال آثار حدود 3 هزار اثر عاشورایی از 23 استان به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی با اشاره به این که از میان آثار ارسالی 170 اثر از 15 استان برگزیده شده‌اند، خاطر نشان کرد: در این برنامه از نفرات برگزیده تجلیل می‌شود.

این مسئول فرهنگی با قدردانی از تلاش و همت مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورشی در سراسر ایران برای خلق آثار ماندگار توسط اعضای کانون تصریح کرد: برای رسیدن به هدف نهایی و ایده‌آل راه زیادی در پیش داریم و نیل به این هدف با همت بیشتر مربیان مراکز کانون امکان‌پذیر است.

گنجعلیخانی با بیان این که تلاش ما بر این است به سوی هر چه مردمی شدن این همایش پیش رویم، از همکاری شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر سیرجان، هیئت‌های مذهبی کرمان و فاطمیه چترود در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

به گزارش فارس، اجرای قصه‌گویی و شعرخوانی برگزیدگان همایش به زبان فارسی و انگلیسی و مداحی در رثای حضرت عباس(ع) از دیگر برنامه‌های گشایش هفدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان است.

انتهای پیام/80019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول