اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

احیای اربعین احیای عاشورای حسینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: زیارت اباعبدالله(ع) در اربعین جزو نشانه‌های تشیع و احیای این مراسم در حقیقت احیای عاشورای حسینی محسوب می‌شود.

احیای اربعین احیای عاشورای حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در جلسه هماهنگی پیاده‌روی مردم قم در اربعین حسینی به سمت مسجد جمکران که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما برای سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) معمولا کار ویژه‌ای صورت نمی‌گیرد؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکیداتی داشته‌اند و خواسته‌اند به دیگران بگویند کاری برای این روز انجام دهند.

وی افزود: هیچ روزی در ارتباط با هیچ یک از حضرات معصومین(ع) نباید در تراز مراسم‌های عزاداری اباعبدالله(ع) قرار گیرند؛ مدیریت اینگونه مراسم‌ها نیز به واقع توسط خداوند صورت می‌گیرد زیرا هیچ کس نمی‌تواند دل‌های مردم را با این شور و شوق به سمت عاشورا جذب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه قیام بزرگ امام حسین(ع) اسلام را نجات داد، عنوان داشت: برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در قم نیازمند حضور همه دستگاه‌ها و نهادها با محوریت مردم است.

وی ادامه داد: زیارت اباعبدالله(ع) در اربعین جزو نشانه‌های تشیع و احیای این مراسم در حقیقت احیای عاشورای حسینی محسوب می‌شود به شرطی که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که تجمع مردمی همگانی بدون علم و کتل و پرچم و جای به خصوصی باشد.

اسکندری با اشاره به ویژگی‌های مسجد مقدس جمکران بیان داشت: این مکان مقدس اعتباری بین‌المللی دارد و سالانه میلیون‌ها نفر به این مسجد مشرف می‌شوند؛ تبلیغات گسترده برای جذب زائرانی از دیگر شهرها برای حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین در این میان ضرورت دارد.

انتهای پیام/78004/ک20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول