اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

طرح آبرسانی شهر بناب با پیشرفت فیزیکی 83 درصد در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجا‌ن‌شرقی گفت: با هزینه‌ای بالغ بر 23713 میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی 83 درصد طرح آبرسانی به شهر بناب با جدیت در حال اجرا است.

طرح آبرسانی شهر بناب با پیشرفت فیزیکی 83 درصد در حال اجرا است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب در خصوص طرح آبرسانی بناب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با هدف بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم و بهداشتی، ذخیره‌سازی آب برای روزهای گرم سال، استفاده بهینه از چاه‌های موجود، تعدیل فشار و بهبود کیفیت آب مصرفی شهروندان در بعضی از مناطق شهر از سال 87 آغاز شده و امیدواریم امسال به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاسیسات تامین، ذخیره و انتقال آب شرب بناب گفت: در حال حاضر برای تامین آب شرب شهروندان بنابی مقدار 200 لیتر در ثانیه آب از خط انتقال آب زرینه رود به تبریز در حال برداشت بوده و همچنین علاوه بر آن چاههای آب مجاور صوفی چای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی برای طرح آبرسانی بناب یک باب ایستگاه پمپاژ آب و خط انتقال آب از چاه‌های حوضه صوفی چای به مخازن ذخیره آب و همچنین تعداد 2 باب مخزن 10 هزار مترمکعبی در دست احداث دارد.

پوررجب افزود: ساختمان کلر‌زنی در محل مخازن ذخیره آب نیز در حال تجهیز بوده و خط انتقال آب از محل مخازن ذخیره آب به شبکه توزیع آب شهر بناب با لوله داکتیل به قطر 700 میلی‌متر و به طول 11 کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان با اشاره به اهمیت طرح آبرسانی شهر بناب گفت: توسعه شهر بناب و افزایش نیاز آب شرب و بهداشتی مشترکین مختلف مسکونی، عمومی، تجاری و صنعتی آب محدوده این شهر و ضرورت عدم بهره‌برداری از چاه‌های آب شرب داخل شهر به دلیل ظرفیت آلودگی آنها از یک سو و محدودیت حداکثر آب شرب شهر بناب به میزان حداکثر 200 لیتر در ثانیه از خط اول انتقال آب زرینه رود به تبریز از سوی دیگر باعث گردیده تا نسبت به حفر چاه‌های آب شرب در خارج از محدوده شهری و ایجاد تاسیسات پمپاژ و انتقال آب چاه‌ها به مخازن ذخیره آب شهر و نیز توسعه ظرفیت مخازن مزبور از 10 هزار مترمکعب به 20 هزار متر مکعب اقدام شود که تاسیسات در حال احداث هستند.

مدیرعامل شرکت در ادامه به مشخصات و میزان پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی شهر بناب اشاره کرد و افزود: طرح آبرسانی به بناب شامل اجرای خط انتقال به طول 7000 متر در اقطار 300 میلی‌متری از جنس آزیست با پیشرفت فیزیکی 100درصد، احداث مخزن 10000 متر مکعبی با پیشرفت فیزیکی 82 درصد  تجهیز یک حلقه چاه و همچنین احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 140 لیتر در ثانیه با پیشرفت فیزیکی 100 درصد در حال اتمام است.

وی در خصوص هزینه اجرای طرح گفت: طرح آبرسانی به شهر بناب با هزینه‌ای بالغ بر 23713 میلیون ریال اعتبار تا آخر سال 91 از محل درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت اجرا شده است.

پوررجب اظهار امیدواری کرد که این طرح جهت تکمیل مبلغ 20 هزار میلیون ریال نیاز دارد که در صورت کمک و همکاری مسئولان استانی امیدواریم به زودی به بهره‌برداری کامل برسد.

انتهای پیام/60002/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول