اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش 28 میلی‌متری بارندگی‌ها در آذربایجان غربی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش بارندگی‌ها در طول 2 ماه آغازین سال زراعی جدید در تمام نقاط استان خبر داد و گفت: این بارندگی‌ها به طور متوسط 28 میلی‌متر کاهش یافته ‌است.

کاهش 28 میلی‌متری بارندگی‌ها در آذربایجان غربی

علی مطلبی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول سال زراعی جدید شاهد کاهش نزولات جوی در آذربایجان غربی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه متوسط کل بارندگی در طول مهر و آبان ماه گذشته 83.1 میلی‌متر بوده است، از کاهش 28.7 میلی‌متری این بارش‌ها در دو ماه نخست سال‌ زراعی جاری در استان خبر داد و افزود: این رقم در مهر و آبان ماه امسال 54.4 میلی‌متر گزارش شده است.

مطلبی‌فرد تصریح کرد: در این مدت شهرستان سردشت با 113 میلی‌متر بارندگی، شاهد بیشترین نزولات جوی بوده است.

وی کم‌ترین میزان بارندگی‌ها را مربوط به شهرستان پلدشت اعلام کرد و گفت: میزان کل بارندگی‌ها در طول دو ماه گذشته در این شهرستان 26.4 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مقایسه آمار بارش در دو ماه آغازین سال زراعی جاری با ارقام ثبت شده نسبت به میزان بارندگی‌ها در مدت مشابه سال قبل، حاکی از کاهش بارندگی‌ها در تمامی نقاط استان بوده است.

وی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در این مدت خوی با کاهش 54.3 میلی‌متری بارندگی، شاهد بیشترین کاهش و چالدران با 2.7 میلی‌متری کاهش بارندگی کم‌ترین اختلاف را در میزان بارش در دو ماه نخست سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مطلبی‌فرد همچنین کاهش کل بارندگی‌ها در دو ماه نخست سال زراعی 93-92 را نسبت به بلند مدت مشابه، 7.8 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/61006/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول