اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

بوشهر در انتهای خشکسالی 8 ساله/ 260 میلیون مترمکعب روان آب ناشی از بارندگی

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه در انتهای خشکسالی 8 ساله در استان بوشهر قرار داریم، گفت: بارندگی اخیر، 260 میلیون مترمکعب روان‌ آب و سیلاب به همراه داشت.

بوشهر در انتهای خشکسالی 8 ساله/ 260 میلیون مترمکعب روان آب ناشی از بارندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رجایی عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر، اظهار داشت: میانگین بارندگی در استان بوشهر 45 تا 50 درصد بوده، اما در سال‌جاری به مرز 90 تا 100 درصد رسید و همین امر نوید این را می‌دهد که در انتهای خشکسالی هشت ساله قرار داریم.

وی با بیان اینکه آورد آب رودخانه‌های استان کاهش یافته است، ادامه داد: بیش از 90 درصد آب شرب بوشهر خارج از این استان تأمین می‌شود و 85 درصد آب کشاورزی نیز از استان‌های همجوار تأمین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: با این وجود برای تأمین آب شرب و کشاورزی نگران هستیم، چراکه بارندگی در استان‌های بالادست خوب نبوده است.

رجایی خاطرنشان کرد: در اثر بارندگی‌های اخیر 5 میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره داریم، اما همچنان 500 میلیون مترمکعب ظرفیت خالی در این سد داریم.

وی متذکر شد: بارندگی اخیر، 260 میلیون مترمکعب روان آب و سیلاب به همراه داشت و 40 میلیون مترمکعب آب توسط سدهای آبخیزداری مهار شد و 220 میلیون مترمکعب هم به دریا سرازیر شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر در پایان یادآور شد: رودخانه «مند» در استان بوشهر در اثر بارندگی اخیر 75 میلیون مترمکعب آورد آب داشت.

انتهای پیام/66006/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول