اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کردستان:

95 هزار مددجو در کردستان مورد حمایت بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی کردستان از حمایت سازمان بهزیستی از 95 هزار مددجو در این استان خبر داد.

95 هزار مددجو در کردستان مورد حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح قریشی چهارشنبه شب در جلسه شورای دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار کرد: بیش از 95 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری استان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار داشته و در سرفصل‌های مختلف توسط این اداره‌کل حمایت می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: بیش از 23 هزار نفر از تعداد مذکور به صورت مستمر از خدمات مختلف این نهاد در سطح استان بهره‌مند هستند و مابقی نیز به صورت موردی در قالب سرفصل‌های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بهزیستی برخلاف آنچه که بسیاری از مردم تصور می‌کنند، تنها یک نهاد حمایتی نیست و خدمات آن در قالب بیش از 152 وظیفه مختلف به جامعه هدفش ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان سرپرست ‌خانوار و خانواده‌های مددجو مهم‌ترین اولویت بهزیستی در سطح استان است.

به گفته مدیرکل بهزیستی کردستان، ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش بهزیستی با توجه به شرایط خاصی که از لحاظ جسمی دارند، با سختی‌های مواجه است.

قریشی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، تلاش به منظور ارتقای سطح اقتصادی و توانمندی خانواده‌های زیرپوشش از مهم‌ترین اهداف ماست که در قالب‌های مختلف در سطح استان با توجه به توانایی مددجویان و نیاز منطقه تعریف و اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال‌زایی برای مددجویان زیرپوشش متاسفانه توفیقات زیادی در سطح استان نداشته‌ایم.

به گفته وی، تحقق اهداف اداره‌کل بهزیستی در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان زیرپوشش نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولین است.

مدیرکل بهزیستی کردستان ابراز امیدواری کرد با ایجاد تعاونی‌ها در این راستا گام‌های بلندی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود محدویت‌های جامعه هدف در حوزه ایجاد تعاونی‌ها به ویژه گروه‌های همیار در سطح استان اقدامات قابل توجهی انجام شده که این مهم نشان از تاثیرات و نتایج مثبت حرکت به این سمت است.

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: بهزیستی استان در حال حاضر 3 هزار گروه محلی را نیز زیرپوشش قرار داده است.

قریشی ساخت و بهسازی مسکن برای معلولین و جامعه زیرپوشش را از دیگر اولویت‌های کاری این نهاد عنوان کرد و بیان داشت: در مجموع 3 هزار و 200 نفر از مددجویان زیرپوشش در سامانه احداث واحدهای مسکونی برای معلولین در سطح استان ثبت‌نام کرده بودند.

به گفته وی، 3 هزار و 286 نفر از این تعداد شرایط لازم برای احداث مسکن را داشتند که با سهم آورده و کمک‌های بهزیستی بخش قابل توجهی از آنها صاحب خانه شده و مابقی نیز تا پایان سال‌جاری صاحب‌ خانه می‌شوند.

انتهای پیام/79002/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول