اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه علمیه خوی:

تفکر بسیجی، چشم طمع دشمنان را از ملت دور می‌کند

مسئول حوزه علمیه خوی گفت: اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان از آن ملت دور خواهد شد و در غیر آن صورت بروز حوادث ناگهانی در آن کشور دور از انتظار نخواهد بود.

تفکر بسیجی، چشم طمع دشمنان را از ملت دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری صبح امروز در اجتماع باشکوه طلاب مدارس علمیه نمازی و امام خمینی خوی و جمعی از اساتید، مدیران حوزه و مسئولان شهرستان اظهار داشت: بسیج جایگاه ارزشمندی در کشور دارد که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت، نقش و ضرورت وجود بسیج در کشور، تصریح کرد: اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان از آن ملت دور خواهد شد و در غیر آن صورت بروز حوادث ناگهانی در آن کشور دور از انتظار نخواهد بود.

باید هسته‌های مقاومت در تمام جهان گسترده شود

شکوری ادامه داد: بر اساس تعابیر بلند رهبر کبیر انقلاب در ارتباط با ضرورت وجود بسیج، این مسئله باید مورد توجه و عنایت ویژه مسئولان نظام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون دیگر بسیج  تنها منحصر به ایران نیست، افزود: باید هسته‌های مقاومت را در تمام جهان گستراند و در برابر شرق و غرب ایستاد.

مسئول حوزه علمیه خوی در ادامه خطاب به طلاب و اساتید حوزه، بر اهمیت تربیت بسیجیان مخلص و وفادار به نظام تأکید کرد و اظهار داشت: امام خمینی ویژگی‌ها و خصوصیاتی در بسیجیان پرورش دادند که به موجب آن بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس شجاعانه در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و شرق و غرب را به زانو در آوردند.

امام خمینی بزرگ معلم بسیجیان و الگوی اصلی آنان است

شکوری با اشاره به اینکه امام خمینی بزرگ‌ترین معلم بسیجیان هستند، در تبیین بخشی از ویژگی‌های شخصیتی ایشان، بر فقیه و اسلام‌شناس بودن ایشان اشاره کرد و افزود: امام در اوج صداقتی که با مردم داشتند، در قول و عمل بر استکبارستیزی تأکید داشته و با ایمان بر مواضع و شعارهای خود، طرفدار و حامی واقعی محرومان و مستضعفان جهان بودند.

مسئول حوزه علمیه خوی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه در راستای عمل به رسالت‌های سنگینی که در قبال مردم، انقلاب و بسیجیان بر عهده دارند، لازم است با تأسی و الگوپذیری از رهبر کبیر انقلاب در تمامی شئون زندگی خود، بر توصیه‌های آن بزرگوار در زمینه بسیج عمل کنند.

وی تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی برای بسیجیان و تشریح مسائل اعتقادی به آنان را وظیفه مهم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها عنوان کرد.

شکوری در همین راستا بر لزوم پیروی کامل از فرامین ولی امر مسلمین و توجه جدی به نیازهای زمان اشاره و کسب آمادگی‌های لازم برای پاسخگویی به شبهات را از جمله ضرورت‌های عصر کنونی برشمرد و گفت: احقاق این امر مستلزم تلاش جدی حوزویان و دانشگاهیان در روشن‌سازی عقاید و افکار جوانان است.

عملکرد درخشان بسیج در طول سه دهه پس از پیروزی انقلاب

مسئول حوزه علمیه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد موفق بسیج در طول سه دهه پس از پیروزی انقلاب، گفت: مقابله با گروهک‌ها و جریان‌های ضد انقلاب در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق مختـلف کشـور، حضور جدی و سرنوشت‌ساز بسیجیان در هشت سال دفاع  مقدس، حضور معنی‌دار و سرنوشت‌ساز آنان در تمامی مناسبت‌های انقلابی و موضع‌گیری به موقع آنان در تمامی حوادث و جریان‌های داخلـی و بـیـن‌المللی را از جمله اقدامات پرافتخار بسیجیان در این مدت محسوب می‌شوند.

شکوری همچنین راه‌اندازی پایگاه‌های مقاومت مساجد و سایر مراکز اداری، سیاسی، اقتصادی، علمی و اجـتماعی و حضور جدی در این مراکز را از دیگر اقدامات شاخص بسیجیان در دفاع از انـقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: موضع‌گیری قاطع آنان در جریـان فتنه سال 88، حضور جدی در سازندگی کشور در میدان‌های مختلف و دفاع و حمایت قاطع از مواضع ولی امر مسلمین در پیشامدهای مختلف از جمله افتخارات بسیجیان در این مدت بوده است.

انتهای پیام/61006/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول