اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی خبر داد

خریداری 4 هزار تن گندم توسط شرکت غله خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری حدود 4 هزار و 485 تن گندم توسط شرکت غله استان خریداری شده است.

خریداری 4 هزار تن گندم توسط شرکت غله خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به این‌که شرایط ویژه‌ای در قیمت‌گذاری گندم ایجاد شده حدود 4 هزار و 485 تن گندم توسط شرکت غله خراسان جنوبی خریداری شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار حدود 2 هزار تن تحویل سیلوها شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با بیان این‌که میزان گندم خریداری شده در سال جاری نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش داشته است، افزود: گندم ذخیره‌سازی شده خراسان جنوبی از مازاد مصرف گندم سایر استان‌ها و خارج از کشور تامین می‌شود.

محمدی با اشاره به این‌که ذخیره‌سازی گندم در سه نقطه از استان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: گندم به میزان مصرف استان ذخیره‌سازی شده است.

وی ادامه داد: آرد تولید شده در کارخانجات خراسان جنوبی تحت نظارت آزمایشگاه شرکت غله این استان قرار دارد.

*سبوس‌گیری 12 تا 15 درصدی آرد در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با بیان این‌که میزان سبوس موجود در آرد در سلامتی افراد جامعه تاثیر زیادی دارد، یادآور شد: در سال گذشته آرد تولید شده 18 درصد و در سال جاری 15 تا 12 درصد سبوس‌گیری شده است.

محمدی اضافه کرد: کیفیت آرد تولید شده در خراسان جنوبی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که گروه نظارتی شامل کارشناسان صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و اتحادیه نانوایان در خراسان جنوبی تشکیل شده است، تصریح کرد: این گروه هفته‌ای دو نوبت از نانوایی‌های سطح استان بازدید می‌کنند.

*ذخیره‌سازی 3 هزار تن برنج در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به این‌‌که کارگروه بررسی استانی برای بررسی مشکلات آرد و نان تشکیل شده است، ادامه داد: افزایش نان در سال جاری به سبب گران شدن خمیرنان و نمک است.

محمدی با بیان این‌که در سال جاری حدود 3 هزار و 788 تن برنج ذخیره‌سازی شده است، یادآور شد: از این میزان تاکنون یک‌هزار و 800 تن به فروش رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تامین گندم و آرد خراسان جنوبی مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/22481/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول