اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر خبر داد

رشد 35 درصدی کشت گندم در نرماشیر

مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر گفت: با توجه به شرایط جوی مناسب در سال جاری کشت گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.

رشد 35 درصدی کشت گندم در نرماشیر

عبدالرضا جزینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر با اشاره به رشد 35 درصدی کشت گندم نسبت به سال گذشته در نرماشیر اظهار داشت: در سال جاری شرایط جوی برای کشت گندم مناسب بوده است و در حال حاضر 3 هزار هکتار از اراضی نرماشیر به کشت گندم اختصاص داده شده است.

وی افزود‌: جهاد کشاورزی در چند ماهه گذشته برای افزایش کشت گندم توسط کشاورزان چند‌ جلسه را با کشاورزان زراعت‌کار عمده برگزار و در خرید ماشین‌آلات مکانیزه به کشاورزان کمک کرده است.

جزینی عنوان کرد‌: هزینه بالای کارگری و حذف یارانه کود‌های شیمیایی که موجب گرانی آن شده است از مهمترین مشکلات کشاورزان نرماشیری است.

مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر با بیان اینکه در حال حاضر ارقام گندم چمران‌، درم‌، یاوارس‌‌، s7811 و روشن در نرماشیر کشت شده است، گفت: کشاورزان فرصت دارند تا اواسط آذر ماه نسبت به کشت گندم از نوع چمران اقدام کنند.

جزینی ابراز داشت‌: در صورتی ‌که کشاورزان برای کشت گندم با مشکل آب مواجه شدند، می‌توانند به جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا از طریق سد نسا‌ آب مورد نیاز صرفا برای کشت گندم تامین شود.

انتهای پیام/80026/ل20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول