اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل:

2000 صنعتگر زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دو هزار و 457 صنعتگر از زمان اجرایی شدن بیمه صنعتگران شاغل صنایع دستی تا پایان شش ماه اول سال 92 تحت پوشش بیمه اجتماعی صنعتگران قرار گرفته‌اند.

2000 صنعتگر زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی عصر امروز در جلسه ساماندهی تولیدکنندگان صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: از سال 88 تا پایان شش ماه اول 92، دو هزار و 457 صنعتگر تحت پوشش بیمه اجتماعی صنعتگران در قالب قانون بیمه قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی قرار گرفته‌اند که در حال حاضر از خدمات درمانی آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن قانون بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی در طی تفاهمنامه‌ای ما بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از سال 88، تعداد سه هزار و 573 صنعتگر شاغل در رشته‌های صنایع دستی از جمله گلیم بافی، ورنی بافی، جاجیم بافی، معرق و منبت چوب، رودوزی‌های سنتی و غیره برای شرکت در آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای و اخذ کارت تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان معرفی شده‌اند.

دباغ‌عبداللهی با بیان اینکه از این تعداد صنعتگر معرفی شده دو هزار و 968 نفر تا پایان شش ماهه اول سال 92 موفق به اخذ گواهینامه و تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای در سطح استان شدند، خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد را شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به برخی چالش‌ها در مورد نحوه اجرایی کردن قانون بیمه اجتماعی صنعتگران شاغل صنایع دستی از جمله مشکلات موجود، عدم وجود برخی رشته‌های مصوب صنایع دستی در دفترچه‌های ثبت‌نام آزمون فنی و حرفه‌ای، عدم آشنایی صنعتگران با ثبت‌نام اینترنتی، طولانی شدن مراحل معرفی صنعتگران تا مرحله اخذ کارت مهارت فنی و حرفه‌ای و نداشتن کد استاندارد فنی و حرفه‌ای برای برخی رشته‌های صنایع دستی و... برشمرد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: خوشبختانه به دلیل تعامل و همکاری‌های دو طرف، تأمل و تحمل صنعتگران، ارائه راهکارهای پیشنهادی و برگزاری جلسات در راستای حل مشکلات موجود بیش از دو هزار صنعتگر تحت پوشش بیمه اجتماعی صنعتگران در قالب قانون بیمه قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول