اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نهاوند:

نهاوند مقام نخست سرانه کتاب مدارس را در کشور دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند مقام نخست سرانه کتاب مدارس را در کشور دارد.

نهاوند مقام نخست سرانه کتاب مدارس را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا تکلو پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش نهاوند اظهار کرد: کتاب به عنوان غذای روح آدمی باید از سنین نوجوانی و جوانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی نسل نوجوان و جوان با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی افزود: اگر نسل نوجوان و جوان با فرهنگ کتاب و مطالعه به درستی آشنا شوند در واقع بخشی از مشکلات رفتاری، گفتاری و کرداری آنها رفع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با اشاره به تلاش تمام عوامل دخیل در آموزش و پرورش نهاوند در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس بیان داشت: این امر در سال جاری سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در شهرستان نهاوند را به 5.5 متر رسانده است.

وی با بیان اینکه سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در کشور پنج متر است، اضافه کرد: شهرستان نهاوند 0.5 متر بیشتر از مدارس کشور سرانه کتاب داشته و مقام نخست سرانه کتاب مدارس را در کشور دارد.

تکلو با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه به ویژه در موقعیت کنونی که با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم، افزود: حضور متداوم جوانان در کتابخانه‌ها مانع از سپری کردن اوقات آنان در مقابل رایانه و یا دیگر وسایل ارتباط جمعی می‌شود.

وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها باعث ایجاد نوعی ارتباط مثبت و سازنده برای نوجوانان و جوانان در تبادل آرا و افکار و اندیشه‌ها با یکدیگر می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در محیط کتابخانه‌های مدارس علاوه بر ترویج فرهنگ همدلی موجب نشاط و بالندگی نوجوانان و جوانان نیز می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشرفت علم بیشتر مدیون و مرهون کتاب و کتابت است، گفت: جامعه‌ای موفق و روبه پیشرفت است که بتواند فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان و تحصیلکرده ترویج دهد.

مجتبی مولوی اظهار کرد: در مدارس شهرستان نهاوند 400 کتابخانه مستقل، غیرمستقل و کلاسی فعالیت دارند که بالغ بر 134 هزار جلد انواع کتاب متناسب با مقاطع مختلف تحصیلی در آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه 100 درصد مدارس شهرستان نهاوند دارای کتاب هستند، بیان داشت: در مجموع بالغ بر 16 هزار نفر از دانش‌آموزان نهاوندی عضو کتابخانه‌های مدارس این شهرستان هستند.

فرماندار نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند در سطح استان جزو شهرستان‌های برتر در زمینه مشارکت و جذب علاقه‌مندان به کتابخانه‌های مدارس است.

انتهای پیام/89016/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول