اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان خبر داد

ثبت 19 هزار و 8 مورد پروانه‌ کسب در مجمع امور صنفی زنجان

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: 19 هزار و 8 مورد پروانه‌ کسب در مجمع امور صنفی استان زنجان به ثبت رسیده است.

ثبت 19 هزار و 8 مورد پروانه‌ کسب در مجمع امور صنفی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد کاوندی شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای اتحادیه و هیئت رئیسه مجمع امور صنفی این استان با استاندار زنجان اظهار کرد: 62 اتحادیه در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 16 هزار 113 پروانه کسب در سامانه مجمع امور صنفی شهرستان زنجان ثبت شده است، تصریح کرد: 20 هزار و یک مورد ثبت و 4 هزار مورد نیز در دست اقدام است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان با اشاره به اینکه 4 هزار و 819 مورد پروانه کسب در شهرستان ابهر ثبت شده است، گفت: در شهرستان ایجرود 796 مورد به ثبت رسیده است.

این مسئول تعداد پروانه کسب ثبت شده شهرستان خدابنده را 317 مورد اعلام کرد و افزود: 2 هزار 567 مورد نیز در شهرستان خرم‌دره به مرحله ثبت رسیده است.

کاوندی ادامه داد: همچنین 524 پروانه کسب در شهرستان طارم و 551 مورد نیز در شهرستان ماهنشان به ثبت رسیده است.

وی آمار پروانه‌های کسب کل استان در مجمع امور صنفی را 19 هزار 8 واحد اعلام کرد و اظهار داشت: شهرستان‌های ماهنشان، طارم و ایجرود نیز جزو نمایندگی شهرستان زنجان محسوب می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان اضافه کرد: این تعداد پروانه کسب در سایت اصناف ایرانیان ثبت شده است.

این مسئول یکی از ملزومات اخذ پروانه کسب را گذراندن دوره آموزشی مجمع امور صنفی اعلام کرد و گفت: طبق قانون نظام جمهوری اسلامی ایران افراد علاقه‎مند باید 10 ساعت دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب و کارشناسان را بگذرانند.

کاوندی با اشاره به اینکه افراد باید پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در آزمون مربوطه قبول شوند، افزود: آزمون‌ها نیز بر اساس سامانه مجمع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 596 نفر در دورهای آموزشی اجباری مجمع شرکت کردند، بیان داشت: از این تعداد به 2 هزار 666 نفر از قبول‎شدگان گواهی‎نامه و پروانه کسب صادر شده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان خاطرنشان کرد: یک‎هزار و 960 نفر ساعت آموزش زیر نظر اساتید مجرب برای افراد علاقه‌مند برگزار شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان برای کسب پروانه کسب باید در سامانه مجمع امور صنفی ثبت‎نام کنند، تصریح کرد: زنجان به همت اتحادیه‌ها جزو یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

کاوندی با تاکید بر اینکه در طول چهار ماه تلاش شبانه‎روزی مسئولان همه پرونده‌ها در سامانه ثبت شد، اظهار داشت: در این رابطه نیز زنجان جزو استان‌های پیشرو انتخاب شد و این افتخار بزرگی برای اصناف استان است.

وی با بیان اینکه برای کاهش تعداد مراجعات حضوری به مجمع امور صنفی برنامه‌هایی برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند پس از گذراندن دوره‌ها و صدور پروانه کسب آن را در منزل توسط سیستم دریافت کنند.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه اصناف زنجان جزو متدین‌ترین و با انصاف‌ترین صنوف کشورمان محسوب می‌شوند، افزود: در بحث کالای قاچاق و عدم ارائه کالای قاچاق اصناف زنجان همکاری فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شاهراه بودن زنجان این عمل مثبت ارزیابی شده است، بیان داشت: با توجه به ابلاغیه وزارت بازرگانی مشارکت اصناف، نظارت و بازرسی به خود اصناف واگذار شده است.

کاوندی اضافه کرد: در این زمینه نیز مجمع امور صنفی استان زنجان مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول