اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه عزای حضرت اباعبدالله (ع)

پوستر جشنواره نخستین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم رونمایی شد

همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نخستین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم با اعلام فراخوان عمومی پذیرای آثار هنری و ادبی است و پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد.

پوستر جشنواره نخستین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ترجیع بند محتشم کاشـانی سال‌هاست که به‌ عنوان نمونه ناب سوگ شـعر در زبان و ادب فارسی شناخته شده و در تأثیرگذاری و داشـتن وجوه عمیق هنری، زبانـزد ادبا و سخن شناسـان است. شـعر، البته در روزگار سـرایش ایـن ترجیع بنـد مانـدگار،  هنـر غالب جامعه نیز محسـوب می‌گشـت.

به منظور ایجـاد ارتباط بین هنرمندانی که بـه واقعـه عاشـورای حسـینی پرداخته‌اند، نیـز تکریم و تشـویق این عزیـزان و فراهم آوردن فضـای رشـد و تعالـی بـرای هنـر عاشـورایی، از سـوی اداره کل فرهنـگ و ارشـاد اسلـامی اسـتان تهـران، شـهرداری تهـران و چنـد نهاد بخش خصوصـی، بنیاد جایزه هنر و ادبیات محتشـم گذاشـته شـد. ایـن جایـزه هرسـاله در ایـام شـهادت و عـزاداری حضرت امام حسـین(ع) و یاران گرانقـدرش، به بهترین آثار هنـری و ادبی کـه در زمینـه واقعه عاشـورا یـا موضوعات مرتبـط بـا آن خلـق شـده باشـد، تعلـق می‌گیـرد.

امسـال در نخسـتین سـال تأسـیس ایـن جایـزه و بنا به دلایل فنـی و زمانی، جایزه در دو بخـش ادبیات (شـعر و نثر شـاعرانه) و تصوی(فیلـم و عکـس) اهدا خواهد شـد و توسـعه قالب‌هـای هنـری، به تدریـج در سـال‌های آینـده صورت خواهـد گرفت. اداره‌کل فرهنگ و ارشـاد اسـامی استان تهـران به همراه سـایر برگزارکننـدگان از تمام هنرمندان گرامـی دعوت می‌کند بـا شـرکت فعـال در ایـن جایزه هنـری و ادبـی، ضمن کمـک به تعالی هنـر دینی و عاشورایی در تهذیـب روح و روان جامعه اسامی نقش مؤثر ایفـا کنند.

بخش‌های نخسـتین دوره جایـزه هنـر و ادبیات محتشـم شامل ادبیات و فیلم و عکس می‌شود. پوستر نخستین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم نیز رونمایی شده است.

طرح این پوستر زیر این مطلب قابل رویت علاقمندان است.

انتهای پیام/2462/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول