اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 آذر‎ماه جاری

دومین جشنواره پارالمپیک در خراسان جنوبی برگزار می‎شود

رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی از اجرای برنامه‎های هفته پارالمپیک خبر داد و گفت: دومین جشنواره پارالمپیک 11 آذر‎ماه جاری با حضور 900 ورزشکار جانباز و معلول در استان برگزار می‌شود.

دومین جشنواره پارالمپیک در خراسان جنوبی برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی شریعتی بعد از ظهر امروز در کنفرانس خبری بزرگداشت هفته پارالمپیک از برگزاری دومین جشنواره پارالمپیک خراسان جنوبی خبر داد.

وی افزود: دومین جشنواره پارالمپیک خراسان جنوبی با هدف توسعه ورزش جانبازان و معلولان در 11 آذرماه جاری در سالن ورزشی عفاف بیرجند برگزار می‎شود.

رئیس هیئت ورزش‎های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی به هفته بزرگداشت پارالمپیک اشاره و تصریح کرد: کمیته ملی المپیک در 17 اسفند ماه 79 در وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون ورزش‎های جانبازان و معلولان و فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان به منظور هدایت و حمایت فعالیت‎های بین‎المللی ورزشی معلولان راه‎اندازی شد.

حضور 900 ورزشکار در جشنواره پارالمپیک خراسان جنوبی

شریعتی‎فر با بیان اینکه از هفتم تا 13 آذرماه جاری به عنوان هفته پارالمپیک در تقویم ورزشی ما ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تجلیل از افتخارآفرینان جبهه جهاد و ورزش، حضور ورزشکاران به همراه خانواده‎های آنها در مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس برای تجدید میثاق با آرمان‎های شهدا و تبعیت از ولایت از جمله برنامه‎‌های هفته پارالمپیک در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه حدود 900 ورزشکار جانباز و معلول در جشنواره پارالمپیک خراسان جنوبی حضور دارند، تاکید کرد: به منظور معرفی توانمندی‎های معلولان استان در مراسم جشنواره پارالمپیک خراسان جنوبی با حضور مسئولان استان از کتاب "توانمندی‎های پنهان" رونمایی می‎شود.

رئیس هیئت ورزش‎های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی به یک‎هزار و 50 ورزشکار سازمان یافته اشاره کرد و گفت: از این تعداد 900 نفر از ورزشکاران فعال این هیئت هستند، تعداد 450 نفر به طور مستقیم در فعالیت‎های ورزشی شرکت دارند که در اعزام تیم‎ها به مسابقات از آنها استفاده می‎شود.

شریعتی‎فر یادآور شد: برای بهره‎گیری از تجربیات حدود 450 نفر از پیشکسوتان جانباز و معلول که از قهرمانان و مدال‎آوران مسابقات کشوری هیئت هستند، دعوت شده است در دوره‎های آموزش داوری و مربیگری شرکت کنند که 40 نفر موفق به دریافت کارت مربیگری شده‎اند و از آنها در فعالیت‎های هیئت استفاده می‎شود.

وی به فعالیت 20 رشته ورزشی از مجموع 23 نوع ورزش مصوب فدراسیون اشاره کرد و افزود: از سال 88 تاکنون حدود 72 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران جانباز و معلول خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور کسب شده است که به تناسب ظرفیت و امکانات استان رقم بسیار خوبی است.

کسب رتبه نخست هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی در ارزیابی فدراسیون

رئیس هیئت ورزش‎های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی از کسب رتبه برتر این هیئت در سطح استان‎های کشور خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی فدراسیون هیئت جانبازان و معلولان استان با کسب 148 امتیاز رتبه نخست را در بخش مدیریت به خود اختصاص داده و همچنین رتبه دوم را در بین 43 هیئت فعال استان دارد.

شریعتی‎فر متذکر شد: در سال جاری چهار مورد تیم ورزشی به مسابقات کشوری اعزام شده است که منجر به کسب دو مدال برنز و نقره و کسب دو مقام چهارم تیمی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری سه ورزشکار از جانبازان و معلولان خراسان جنوبی در رشته‎های بدمینتون، دوومیدانی و فوتبال به اردوی تیم ملی دعوت شده‎اند که در صورت موفقیت به مسابقات جهانی پارالمپیک اعزام می‎شوند.

انتهای پیام/69014/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول