اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد

کشف کالای قاچاق در گمرک آستارا

مدیرکل گمرک آستارا از کشف کالای قاچاق از یک دستگاه اتوبوس ورودی به این گمرک خبر داد.

کشف کالای قاچاق در گمرک آستارا

جهانگیر بخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: ماموران گمرک آستارا از یک دستگاه اتوبوس ورودی از جمهوری آذربایجان پس از بازرسی 113 ثوب لباس زنانه، بچه‌گانه و مردانه را کشف و ضبط کردند.

وی به کشف و ضبط 275 بسته آدامس خارجی به ارزش 216 میلیون و 156 هزار و 904 ریال اشاره کرد و افزود: کالای قاچاق مذکور به طور ماهرانه‌ای در صندوق اتوبوس جاسازی شده بود.

بخشی با بیان اینکه متخلفان از طرف گمرک جمهوری اسلامی ایران مبلغ 432 میلیون و 313 هزار و 808 ریال جریمه شدند، تصریح کرد: جریمه مذکور پس از رسیدگی مراجع قانونی دریافت شد.

مدیرکل گمرک آستارا در ادامه به صادرات 475 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از این گمرک خبر داد و بیان کرد: کالای مذکور به ارزش 193 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی محصولات کشاورزی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی را از جمله کالای صادراتی از گمرک آستارا ذکر کرد و یادآور شد: کالای مذکور به کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

بخشی با اشاره به ترانزیت 35 تن کالا به ارزش 95 میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون از گمرک آستارا، خاطرنشان کرد: میزان ترانزیت خارجی ورودی مذکور از لحاظ وزن 25 درصد و از حیث ارزش 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا چوب، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن را بیشترین کالای ترانزیت ورودی از این گمرک عنوان کرد و افزود: کالای مذکور از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار تن کالا به ارزش 12 میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است، اظهار کرد: مواد غذایی، لباس، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی بیشترین کالای صادرات چمدانی به جمهوری آذربایجان است.

بخشی همچنین از تردد 444 هزار و 579 نفر از طریق گمرک آستارا در مدت مذکور خبر داد و بیان کرد: تردد مسافر از گمرک آستارا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا درآمد این گمرک در هشت ماه امسال را 154 میلیارد و 276 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: درآمد گمرک آستارا 161 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول