اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان تاکید کرد

افزایش تجهیزات گلوگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا در کرمان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه استان کرمان گذرگاه مهمی در قاچاق است، باید امکانات و تجهیزات بیشتری برای مبارزه با قاچاق کالا داشته باشد.

افزایش تجهیزات گلوگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، جواد کمالی عصر امروز در کمیسیون قاچاق کالا و ارز در جیرفت اظهار داشت: مشکل قاچاق کالا مشکل جهانی است و ایران به دلیل موقعیت استراتژِیک معبر دریایی و زمین است و مشکلات ما بیشتر از سایر کشورهای دنیا در این زمینه است.

وی افزود: مبارزه با قاچاق نتایج مهمی دارد که اگر پایداری کنیم، نتایج خوبی برای اقتصاد مملکت ما رقم می‌خورد، سالانه 16 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق کشور است که 300 تا 400 هزار شغل در کشور را می‌تواند، ضایع کند.

کمالی گفت: اگر بتوانیم این پول را هدایت کنیم، یک‌میلیون و 600 هزار نفر با هزینه 10 میلیون تومان می‌توانند، ازدواج کنند و یا 800 هزار مسکن ساخته شود، این آمار سرانگشتی بیانگر این است که قاچاق کالا خسارت‌های سنگینی برای کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله را حتی در تحریم‌ها می‌بینیم، با این کار اجناس با کیفیت پایین خود را چند برابر به ما می‌فروشند و به اقتصاد ما ضربه زده و یا یک تیر چند هدف را می‌زنند، این نکته مهم از نظر سیاسی و اقتصادی است و ضررهای زیادی به کارخانه‌های داخل کشور وارد می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: یکی از فرمان‌های تاریخ‌ساز اقتصادی مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق کالا است، اما این مسئله هنوز در کشور ما جا نیفتاده و باید در متن کار قرار گیرد تا زمانی که این کار در حاشیه است و این مسئله مدیریت نشود، نمی‌توان امیدوار بود که نتایج مهمی در این زمینه به دست آوریم.

کمالی ابراز داشت: تمام کالاهای اصلی از دو بندر چابهار و بندرعباس وارد کشور می‌شوند که از گلوگاه‌های استان کرمان می‌گذرند، اگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تجهیزات بیشتری در این راستا در استان کرمان مستقر کند، کمک بیشتری به پیشگیری از قاچاق کالا می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت حوزه قاچاق را خودمان باید پیش ببریم، افزود: در این راستا آن طور که باید مدیریت، هدایت و کنترل نشده است، اگر تا پایان کار باشیم، موفق می‌شویم با اینکه نیروی انتظامی با امکانات کمی که دارد کار خود را خوب انجام داده است.

کمالی ادامه داد: با توجه به اینکه استان کرمان گذرگاه مهمی در قاچاق است، باید امکانات بیشتری داده شود تا این استان نقش خود را در این راستا در کشور به خوبی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: عمده دام قاچاق کشور از جنوب وارد می‌شود و با توجه به اینکه منطقه جنوب کرمان وسیع است، اگر چند گلوگاه مهم در منطقه را کنترل کنیم، نتایج خوبی در این راستا حاصل می‌شود، زیرا قاچاق از مسیرهای دیگر سخت است و یا به صرفه نیست.

کمالی بیان کرد: باید نخست این معضل بزرگ در کشور را باور کنیم، اگر خطر قاچاق ما را بیدار نکند، مسئله مهمی است که دشمن از آن سوء‌استفاده می‌کند زیرا حساس‌ترین جبهه اقتصادی کشور مبارز می‌خواهد تا جلوی هجمه دشمنان انقلاب و اسلام را بگیریم.

انتهای پیام/80002/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول