اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی مطرح کرد

خروج روزانه 105 دستگاه تریلی و کامیون از مرز ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: به طور میانگین روزانه 105 دستگاه تریلی و کامیون از مرز ماهیرود خارج می‌شود که رفع مشکل راه این بازارچه یکی از ضروریات اساسی محسوب می‌شود.

خروج روزانه 105 دستگاه تریلی و کامیون از مرز ماهیرود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی خاشی، ظهر امروز در شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهار داشت: مجتمع 17 هکتاری گمرکات استان از مصوبات سفر چهارم هیئت دولت به استان بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت کلنگ این مجتمع به زمین‎ خورده است، افزود: فاز نخست این پروژه تاکنون از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که از برنامه عادی جلوتر پیش رفته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان این‌که این مجتمع در ورودی منطقه ویژه اقتصادی دشت مرک به صادرات استان واگذار شده است، افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی و اعتباری کشور با 14 درصد تخفیف برای شش ماهه نخست سال جاری 400 میلیون تومان پرداخت شده است.

خاشی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت و جلو بودن برنامه کاری این پروژه، پیش‎بینی می‌شود فاز نخست این پروژه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مشکلات راه بازارچه ماهیرود اذعان داشت: به طور میانگین روزانه 105 دستگاه تریلی و کامیون از مرز ماهیرود خارج می‌شود که رفع مشکل راه این بازارچه یکی از ضروریات اساسی محسوب می‌شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر محور سربیشه ـ ماهیرود دو بانده شود و یا همان یک باند آن توسعه یابد رویه ترانزیت مرز بهتر عمل خواهد کرد.

خاشی با بیان این‌که سال گذشته ترانزیت خارجی در گمرک ماهیرود استان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: با کمک بخش خصوصی دو پارکینگ در نقطه صفر مرزی با ظرفیت 200 دستگاه کانتینر ایجاد شده است.

وی با اشاره به این‌که کشور افغانستان نمی‌تواند مدعی توزیع سوخت باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سوخت کشور ایران ارزان‌تر و با کیفیت‌تر است متقاضی سوخت ایران هستند.

انتهای پیام/69017/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول